11 de juny 2014

COMIAT SOLTER ISRAEL 070614

El dia va ser radiant i el cert és que va començar ben d’hora. A les vuit en punt  ens vam anar trobant davant del portal de casa seva a la plaça Catalunya. Ens vam posar les samarretes negres pertinents pel comiat i vam esperar la sortida triomfal del protagonista a la mitja. Era ben evident la sorpresa a la seva cara. Després de les salutacions pertinents va procedir a posar-se la samarreta identificativa del seu dia: la de la segona equipació del Barça.

Acte seguit vam posar-nos en direcció a Tarragona. Allà vam esmorzar plegats al Bar Chaplin de l’Avinguda Catalunya. Un clàssic dels nostres sopars de solterons els divendres i els dissabtes a la nit. Els anys sembla que no passen per l’amo i el local. Tot i alguna que altra capa de pintura el recinte guarda l’essència de sempre. Vam demanar sengles entrepans, olives i vi del país. Ben esmorzats vam matar una mica el temps jugant als futbolins dels fons.

En segon terme vam fer cap a la zona dels Tinglados de Tarragona. Allà, quan sortíem de festa, teníem per costum trobar-nos i mentre fèiem “botellon” asseguts en un vell tronc que antigament havia format part d’un vaixell, anàvem bevent i anàvem xerrant. La qüestió era passar una bona estona. Una altra de les coses que solíem fer era jugar a futbol; fèiem rondos. Doncs bé... Vam tornar a la zona per commemorar-ho. Vam portar una nevereta amb quintos i vam jugar a futbol tot fent uns rondos. I com ens havia passat altres vegades vam fotre la pilota al mar.

Pels volts del migdia vam arribar als Karts de Salou. Sota un sol de ple estiu els més agosarats vam competir amb els karts per la pista d’asfalt del recinte. Primer van fer uns entrenaments de vuit minuts. Després una classificació individual de vuit minuts més i finalment va fer-se la gran carrera amb sortida i copa inclosa. Una bona suada i un bon trencament d’adrenalida. Per tancar la jornada el perdedor dels karts i l’israel es van llençar en l’aire en la bola lunar que hi ha a l’exterior de les instal·lacions.

I així va arribar l’hora de dinar. Ho vam fer al Galeon de Mar de Cambrils. Com a rebuda una copa de cava fresquet i ben agraït. D’entrants van portar muscos al vapor, amanida i pescaditos i de segons podies triar entre arròs negre, fideuà i paella. Bon vi i cafès.

A quarts de sis vam tornar a fer cap a Reus. En aquest cas tocava la penúltima parada del dia, i aquesta va ser a les Termes de Ruham. Allà vam poder gaudir d’una sessió de mascareta exfoliant a la cara i una sessió de fish pedicure als peus extremadament recomanable. El nostre protagonista va rebre una sessió personalitzada per tot el cos. I mentrestant, tot tipus de canapés, xuxes, cava... partides a la play... i molts riures! Per tancar la sessió vam passar un vídeo dedicat als anys d’amistat que han unit a l’Israel.

Ja molt cansats encara vam tenir forces per encarar el tram final de la nit: el sopar. Vam baixar fins al Flaps on ja ens esperava la taula parada a la plaça de les Basses. Per sopar embotit variat, amb truita de patata, braves i amanida amb formatge de cabra. Vins blancs i negres i encara ganes de riure; moltes ganes de riure. A l’acabar de postres vam portar-li un boníssim pastís de xocolata amb les espelmes a sobre que el delataven; aquesta mateixa setmana l’Isra havia fet els 37. Vam allargar la sobretaula tot el que vam poder.

Les forces ens van fallar definitivament a tocar de les dues de la matinada, quan vam acomiadar l’Israel a les portes de casa seva. Tancàvem així un dels dies més intensos dels darrers temps. Un gran dia!

Per molts anys que ho puguem continuar celebrant!