APARTATS

23 de juny 2011

COMENÇA LA FESTA MAJOR DE SANT PERE

PRESENTACIÓ DELS BOUS DE FOC 210611

Pels carrers del centre es van donar a conèixer les noves bèsties de foc de Reus. Són uns bous que poden portar un feix de petards al seus lloms i que són de fàcil portar ja que són de poc pes i de fàcil maniobra. Van “presidir” l’acte –va estar encapçalat- per la molt honorable Mulassa de Reus i el Gran Bou de Reus. L’acte final va tenir lloc al Mercadal

EXPOSICIÓ DE GEGANTS A L’ANTIC CASTELL (PLAÇA DEL CASTELL DE REUS)

Tot un descobriment! Aprofiteu que aquests dies estareu pel centre per anar a visitar aquesta exposició itinerant dels Gegants de Catalunya. Representa una ballada comuna de diversos gegants de Catalunya –els més emblemàtics- amb els corresponents grallers i comparses i fins i tot la gent que ho mira en un carrer als voltants. Les figures estan fetes de paper i cartó i estan molt ben aconseguides. Els gegants i la gentada que hi participa ens mostren diverses escenes divertides, sempre sota el ball i l’alegria de la festa.

BARRAQUES – PRIMER DIA 220611

Com més va més consolidades estan les Barraques de Reus. Jo que em pensava que ahir trobaria lloc fàcilment i que no hi hauria massa gent em vaig equivocar de fit a fit; millor! Hi havia una gentada brutal i n’hi havia per tot arreu. He criticat moltes vegades als antics ajuntaments de Reus però reconec –i és de justícia- que haver fer el Parc de la Festa és una enorme millora per l’oci de la festa major de Reus. Hi ha lloc per aparcar, és un recinte gran i com ahir vaig poder comprovar hi ha espai de sobre amagat per poder anar tranquil·lament a fer “botellon” i per fumar tot tipus de substàncies. Segur que aquesta és la taca negra de la nit. Si et passeges pels voltants del Parc dels Capellans descobreixes això: botellon, porros... i després ampolles trencades i gent “tirada” pel parc o fent les seves necessitats. És de difícil control!

Bé, centrem-nos en la festa! Jo vaig arribar als voltants de les 23:45h i xec, cues per tot arreu! Vaig triar la Barraca Marxista per fer el meu entrepà inaugural de Barraques: franfurt amb formatge i pa amb tomàquet. Bo! El segon el vam fer al Casal Misericòrdia: pa amb tomàquet i pernil salat. Els preus estan molt bé. Els entrepans calents estan a 3,5 euros i els freds a 3. La beguda oscil·la dels l’1,5 euros endavant; preus per a tothom!

Ahir van tocar dos grups: El puchero del Hortelano i Boikot. El primer a mi particularment no em va agradar massa la veritat. És un estil –perquè ens entenguem- Stopa. Mira per passar l’estona prenent alguna cosa ja està bé, tot i que cansa. En canvi, Boikot van ser una enorme sorpresa. Van estar molt bé! Tenen uns ritmes trepidants, a més com que enganxen moltes cançons tenen una sensació com de vertigen en el bon sentit i de no descans. Mentre que els primers poc compromís demostren les lletres de Boikot demanden els problemes de la societat actual per poder fer-ne una de millor amb ritme, rock’n’roll i ritmes frenètics a vegades. Iblama




Bous de Foc


Exposició dels Gegants al Castell



El puchero del Hortelano


Boikot