24 de jul. 2011

CAP DE SETMANA DE LES BARRAQUES DE RIUDOMS 22-240711

DIVENDRES 210711 – CAL RAMON I 65è ANIVERSARI ANTON

Està sent un estiu atípic. No fa calor, ans al contrari fot unes ventoleres bestials i a més fa fresca. No és molt normal! Ja només arribar de Sicília vam poder comprovar com aquí la temperatura era molt més baixa; notòriament més baixa. Vam passar de tocar els 40 graus a justet fregar els 30. A mi ja m’està bé si no fos pel ventot que no para.

Aquest divendres es va ajuntar tot: núvols i vent. De totes maneres vam anar a cal Ramon a Miami per menjar una mica de peixet, després de tants dies de pasta i pizza. Vam triar dues amanides i vam compartir un esplèndid plat de marisc amb llamàntol, escamarlans, gambes, calamars, cloïsses, navalles... Excel·lent! No cal anar massa lluny –concretament al Cantàbric- per menjar bon peix. Aquí el tenim boníssim!

Havent sopar vam quedar a la plaça Sitja familiars, amics i veïns de l’Anton. Ens vam dirigir a l’hotelet per la part alta del poble. En processó vam anar baixant per la costa fins arribar al recinte. Només ens faltava resar alguna pregària o portar algun sant. Allà ens vam “amagar” a la terrasseta que dóna al poble del mateix recinte. Calia esperar una estoneta a que els més menuts fessin sortir el padrí Anton –essent enganyat- per anar a veure unes llumetes que s’havien encès a fora. Un darrere l’altre van anar sortint fins que a l’arribar al terradet es van trobar tota la gentada, mentre s’obrien les llums, cantant i cridant. Evidentment la sorpresa de l’Anton va ser majúscula. Després dels agraïments, junt amb la Lurdes –que tampoc sabia res- van bufar les espelmes de l’enorme pastís que ens esperava. El posterior brindis va permetre que tothom pogués degustar el magnífic postre. No estava malament! Arribava l’hora dels regals i finalment, salvats els problemes tècnics es va procedir al passi del film dels records de la vida de la Lurdes i l’Anton. Va ser el moment més emotiu de la nit! Per acabar, en pic es va recollir tot, els més joves, mentre anàvem prenent consumicions, vam passar-nos-ho d’allò més bé esquivant el vent impertinent i ballant una bona estona. S’acabava així un dia per recordar! Per molts anys Anton!

DISSABTE 220711 – 39è ANIVERSARI NOCES ROSA I JOAN, HORTS D’EN RIC I BARRAQUES RIUDOMS

Ens vam retrobar a cal Tomàs. La Rosa i el Joan feien 39 anys de casat; quin mèrit! Per cert, han entrat a format part del club de les Nespresso, eh! Com si no haguessin passat les hores vam tornar a fer cap als Aires de Colldejou, aquesta vegada per dinar. Vam triar una selecció de tapes per picar inicialment: paté, llesques de pa torrat amb embotit, gambetes, calamarsets i musclos. I de segon cadascú va triar un plat: entrecots, conill amb caragols, pollastre i bacallà a l’allioli. De postres mel i mató, creps, sorbets, pastís de formatge... cafès i cava! Bufffff! Bo, bo, bo! I per acabar una bona caminadeta fins a casa per fer pair la menjada.

Per molts anys Rosa i Joan!

Sense temps per massa cosa, va ser canviar-me de roba i quedar amb el Ric, l’Al i la Marta. Objectiu: l’hort. Només arribar ja vaig comprovar que els tomaqueres rebossaven; estaven plenes de tomàquets de totes les mides. I quina oloreta que feien! Així que, a collir tomaques! Vam plantar tot un seguit d’enciamets de diferents classes, vam collir uns pebrotets, unes albergínies, carabassons i cogombres. Vam comprovar que el reg funcionava correctament i vam acabar de lligar algunes tomaqueres i és que en pocs dies havien crescut! Llavors la feina la vam tenir a casa a l’hora de classificar el gènere. Feia la mar de goig! Tot plegat va ser rematat amb una esplèndida amanida de tomaques acabades de collir de l’hortet! Quin goig!

Després de sopar ens vam retrobar amb la Marta i l’Albert. Teníem ganes de festa i la vam tenir! Primer vam fer una cerveseta al casal on vam coincidir amb els Angels and Tere’s que feien la festa del Carnaval d’estiu. Malgrat ser pocs dono fe que s’ho passaven bé! Acte seguit vam agafar el cotxe per baixar fins a Riudoms. Allà ens esperaven les barraques 2011. S’ha de reconèixer que el muntatge que ha fet la organització està molt bé. No en va s’hi va aplegar molta gent. Primer van tocar els Lax’n. Com a Reus van fer un concert ple d’energia i carregat de grans clàssics del grup del Vendrell. Em va sorprendre positivament l’alternança de públic que hi havia. Tant et podies trobar gent molt jove com gent de 40 i 50 anys. S’ha de reconèixer que tenen un potent directe i que arrosseguen el públic! Posteriorment, van tocar els Bongo Botrako. Un grup que en els darrers anys s’ha anat consolidant en el panorama de la música reivindicativa en contra del sistema en general. Mentre tocaven vam aprofitar per fer una cerveseta en una de les barraques. Ah, una crítica; a la gent no li va agradar haver de comprar els tiquets i els gots en una barraca a l’entrada, és millor comprar el que vulguis a cada barraca. Segur però que tot té una explicació lògica! Felicitats Riudoms!

DIUMENGE 230711 – DINAR A SALOU

A tocar de les cinc ens posàvem al llit, així que hem optat per fer una bona dormida. Un cop llevats hem anat tirant cap a Salou. Aquesta oportunitat ens pensàvem que amb el mal temps i tal trobaríem lloc per aparcar. Tu, res de res; hem tingut una feinada com sempre. Molt queixar-se de mal temps però xec Salou està ple! Per dinar uns macarronets i un llomillet la mar de bo i en companya de mons pares!

ricderiure ha dit...

sackiiiii !!! penja al feisbul la foto que ens vas fer a la terrassa del bar!!! plis!!