30 de juny 2017

FESTA MAJOR DE SANT PERE DE REUS 2017

Acabo de sentir els darrers tocs de gralla i timbal dels gegants abans d’entrar al Vapor Vell i encara se’m posa la pell de gallina amb el toc de timbal final. Es tanca així la festa major després d’una setmana plena d’activitats de tots els colors, per entrar de ple a les vacances de l’estiu. Amb tots aquests dies, després d’haver finalitzat el curs, hem pogut seguir amb ganes la festa major. De tot plegat, com ja m’ha passat darrerament, em quedo amb la baixada i pujada de Completes. La baixada a sant Pere la vam poder presenciar davant mateix de l’església. El moment en el que encenen la teia fins que les autoritats entren a l’ofici és únic. Els representants van arribar i tots els elements festius a l’uníson s’alçaren al cel tocant plegats. És un momentàs brutal! Després vam tenir l’oportunitat irrepetible de sopar a la Capsa Gaudí. Molt recomanable ja no només pel menú i l’espai únic que han creat sinó perquè pots presenciar tranquil•lament com torna a pujar tot el seguici de sant Pere fins a l’Ajuntament. Amb les autoritats tornades junt amb els alcaldes del Baix Camp, el conseller Santi Vila, des del bell mig de la plaça, va encendre la tronada més màgica. Després la va segui un festival de focs antics i música espectaculars. Amb l’ànim ben ple ens vam asseure a taula i vam sopar sota la llum de la lluna. Ens quedava encara una llarga nit pel davant de festa amb amics, esmorzar inclòs, i bona música a la Palma. I l’endemà, dia 29, sant Pere. Els carrers i la Mercadal ja van bullir ben d’hora. Va ser a la tarda però amb missa i la sortida de sant Pere en processó que vam viure els millors moments. Gràcies a la Senyora Fineta vaig tenir l’oportunitat de pujar al balcó de la Laurie; un palco privilegiat. Lentament entraren a la plaça tots els elements festius a l’espera del pilar dels Xiquets i sant Pere. Quan aquest va assolir la porta de l’Ajuntament es va encendre la darrera tronada. Tornada de nou a sant Pere i darreres carretillades i focs a la Mercadal per tancar la festa major. Aquesta serà un festa recordada pel pregó de la Montse Lluça, per haver començat la setmana amb una calor inusual, amb pluja i haver-la acabat en pantalons llargs i mànigues de camisa. La recordarem per unes Barraques cada vegada més abandonades des de l’Ajuntament i amb aldarulls al final. La recordarem pel ball del Pallol de l’orfeó i perquè no s’ha inclòs en la festa cap concert més enllà dels de Barraques i les varietés de sant Pericu. per les protestes i per la demanda del si al referèndum. En general ha estat una festa major en la que s’hi ha vist menys gent i en la que pares i mares no han fet cas de no entrar amb cotxets a la Mercadal per no fer-ho més caòtic (hi havia habilitat un pàrquing). Doncs res... a gaudir de l’estiu! Fins l’any vinent sant Pere!

En deixo 4 fotos! Bon estiu!!!!!!!