APARTATS

26 d’ag. 2009

TROBADA DE CORNUDELLA 230809












TEXT: Iblama


FOTOS: Xell Gaya i Iblama


Ens vam llevar al voltant de les 10h. Vam esmorzar un got de llet i un bon tall de coca amb ou de Porrera, i malgrat alguna que altra engruna de ressaca, vam anar tirant cap a Cornudella, on, de veritat la calor superava els límits de coherència. Quan vam arribar la rua arrencava. Avui els papers ens canviarien una mica; la Xell va tirar fotos i jo vaig ajudar a portar els gegants. Carrer avall em vaig anar posant la faixa. De fet entre la geganta Garranxa i el gegant Molló hi ha molta diferència. Costa menys el gegant. Clar, la geganta amb el pes costa més d'equilibrar.
Aquest cercavila es fa molt llarg. Cada any sembla que hi hagi més gegants i en molts moments t'has d'aturar perquè hi ha cua d'espera. De totes maneres com que els amics de Porrera porten molta marxa i el vi circula a sac, l'estona es fa més amena.





D'aquesta trobada sempre recordaré dues coses. Una que hi havia el meu amic Lluís Anglada i l'altra perquè vaig conèixer uns dels gegants més macos que he vist: els de Tarragona. Finalment, les colles van anar agrupant-se a la plaça del poble on van ballar un ball i un de comiat totes juntes. Iblama