APARTATS

21 de maig 2013

TROS – SEGONA COLLITA DE FAVES i PRIMERA DE PÈSOLS 170513




A l’espera d’una nova tongada de pluges, vaig anar al Tros amb el frenesí de fer la primera bona collita de faves. Ho vaig deixar per la tarda però. Al matí, vaig resseguir la zona del Malloll, a tocar dels pinets,  per recuperar uns quants avellaners i algun que altre cep centenari.
A l’hora de dinar vaig baixar al mas i com un senyor vaig obrir la cuineta i em vaig cuinar pollastre. Per cert, de primer em vaig acabar les faves que la Xell m’havia preparat el dia anterior: faves dels Hort’s d’en Ric amb verdureta ofegades. Mmmm! La primera part de la tarda, mentre els núvols anaven tapant el cel, la vaig dedicar a endreçar i netejar el maset. La segona part, amb la pluja ben a la vora, vaig collir una caixa sencera i una galleda de faves. Feien la mar de goig tot i demostrat sobre la seva pell una possible pedregada caiguda al llarg de la setmana. La sorpresa me la van donar els pèsols; primera collita amb uns pesolets fresquets i gustosos. 


Al sortir de Porrera van caure les primeres gotes. Iblama