7 de maig 2013

FESTA MAJOR DE PORRERA. SANT JOAN DE LA CIRERETA 03-050513

Arriba el nostre patró Sant Joan de la Cirereta i tal com ho explicaven d’antuvi els nostres avantpassats, quasi que arriben les cireres vermelles envoltades de neu. Dic quasi perquè fa una setmana les muntanyes del nostre voltant van aparèixer enfarinades. Aquest cap de setmana de la festa major de Porrera –per sort- ha estat un cap setmana amb un temps clar i radiant, d’aquell de cels blaus –amb nuvolets de decoració-, el Cortiella ben engrescat saltant per damunt de la presa del pantano, les roelles ben vermelles i les margarides grogues i blanques a peu del camí. Com cada any són dies de retrobaments, de fer vinets, de parlar, de comentar, de riure, de ballar... de treure els gegants, treure les paelles al carrer i donar la benvinguda definitiva a la caloreta.

DIVENDRES 030513 – SOPAR BAR CATALUNYA-CAL CARLETS (PIZZES).
Vam pujar cap a Porrera sota un sol encegador. Al passar per damunt del pont vell ja vam veure comprovar com les aigües del Cortiella havien crescut en la darrera setmana. No en va van caure al voltant del 120 litres. Doncs bé, vam trobar-nos al Bar de la Plaça per prendre alguna cosa i al final vam sopar i tot. Es poden demanar tot tipus de pizzes i la veritat és que són molt bones. Jo vaig optar per una Cal Carlets (carn picada...). Encara la vam fer petar una bona estona abans d’anar a dormir. Els més atrevits –majoritàriament canalla- van passar una llarga vetllada al casal amb els Sound DeLuxe.

DISSABTE 040513 – PORRERA: MATÍ CANALLA, PAELLES i GEGANTS.
Ens vam llevar sota la llum d’un dia radiant i després d’esmorzar vam anar a la plaça Carretera per veure com els menuts participaven del inflables i de diversos tallers de construcció i jocs.

A tocar del migdia la gent va anar reunint-se als voltants dels antics rentadors per preparar les paelles corresponents. N’hi va haver per a tots els gustos i de totes les mides.

Havent dinat vam anar a treure de l’Església La Garranxa i Lo Molló. Junt amb la Batucada de Porreres, els grallers de Porrera van fer ballar-los pels carrers impossibles del poble. Pels qui vam tenir la oportunitat d’estar al cor de La Garranxa i Lo Molló, resultava una mica complicat seguir ballant el ritme de la batucada. Tot i això vam xalar! Com sempre davant del Cafè Antic vam poder refrescar-nos amb begudes. Vam baixar de la plaça de Missa fins baix a la Plaça Carretera, on vam fer les darreres ballades.

En tornar a Porrera, després d'haver anat a Falset a la Fira del Vi i a l'Encesa de l'Estelada, ja no vam ser capaços de res més que a sopar i a dormir. Al casal però la Festa es va perllongar amb l’orquesta Wifi i Dj Pepe’s, un clàssic.

DIUMENGE 050513 – MISSA, TASTET DE VI.

Un altre dia amb imposició de blaus i verds.

Vam anar a missa que fou celebrada al patró sant Joan de la Cirereta. La tradició del poble fa que es col·loqui entre les mans del sant un ramet de cireretes.

Abans de dinar vam anar amb la idea de fer el vermutet a la plaça però al final vam acabar fent un tastet de vi blanc gràcies a la paradeta que va muntar la botigona Vinum.

Després vam dinar i a la tarda els més agosarats van anar al camp per veure l’1 a 5 que encaixava el Porrera contra el Mont-roig. Per acabar els actes de la festa Major, al casal es va fer una cantada conjunta de les principals corals dels voltants.

I com sempre quan arriba l’hora de plegar la mandra s’apodera de nosaltres. Han estat uns bons dies! Iblama