APARTATS

26 de maig 2014

TROS 230515: 3a COLLITA PÈSOLS I HORTS 24-250514: ESTRUCTURA TOMAQUERES



TROS 230515: 3a COLLITA PÈSOLS i PRIMERS ALLS
Com aquell qui res ha arribat la tercera collita de pèsols (4a si tinc en compte els que va collir mon pare al principi). I també vaig collir els primers alls. La llàstima és que les pesoleres s’han tombat i estan per terra i costa una mica trobar les baines. De cara a l’any vinent vull muntar una estructura sòlida de canyes per veure si s’enramen com les bajoqueres. La part més solana s’està assecant, així que la producció està quedant més aviat reduïda a les zones més ombrívoles.
De les baines més seques en vaig treure els grans i els vaig sembrar a veure que passa. Un patac d’aigua de cop va fer que hagués de recollir en sec.



 HORTS 24-250514: ESTRUCTURA TOMAQUERES
Intensa setmana de neteja dels vorals dels murs de l’hort. La veritat és que les pluges han fet créixer ufanosament l’herba i costa molt arranjar-ho. Igualment hem endreçat una mica la zona del barranc per si torna a baixar aigua, on hi hem donat cabuda a un improvisat crestall amb carabasseres, patateres i cols que sembla que tira endavant.


Durant la setmana el Ric ha anat muntant l’estructura de canyes que ha de suportar les tomaqueres i durant el cap de setmana jo l’he acabada. Sembla que hem tornar a crear una estructura de cinc fileres força consistent. I és que les tomaqueres ja tenen més d’un pam. Vam fer-ne la primera lligada i les vam esporgar.