13 d’oct. 2010

TROS, PIZZA, PLUJA, GEGANTS, ROVELLONS I LOST 08-121010

DIVENDRES 081010

Sessió d'Avellana.
Ens va fer una calor digna d'estiu. Vaig anar a la part més penjada de la zona del Mallol. Una zona que aquest passat hivern hem recuperat una miqueta ja que estava força malament. Vam treure molta herba i vam fer bassetes; sort d'elles ja que sinó les avellanes tiren muntanya avall. En aquesta zona els avellaners no són massa grans però fan unes avellanes la mar de grosses. Com sempre els porcs senglars han deixat rastre al seu pas!

A la nit vam sopar pizzes del Teatret per encàrrec. Són boníssimes! Continuo pensant que són de les millors que he provat en la meva vida. La massa és primeta i el gust dels ingredients es multiplica al ser cuites en un forn de llenya. Aquesta vegada vam triar una pizza amb gambes, una amb anxoves i una altra de pernil salat. Ah! i vam celebrar el Sant del senyor Francisco Blanch.

DISSABTE 091010

L'endemà va ser un dia especial. Ens vam llevar i va anar al forn a buscar pa i coques del dia. Després vam anar al mercadet de la plaça Carretera, on cada dia hi ha més paradetes: 2 de fruita i verdura, 2 de roba, una de flors i una altra amb articles diversos. A mig matí vam gaudir d'un cafè amb llet al Cafè Antic.

Més tard ens vam trobar amb la Mònica i el Joanet i vam veure com arribaven tractors amb la verema, per seguir una mica el procés. El raïm passa per una màquina que el trinxa i n'aparta la raspa. En aquest cas sort en tenim de les màquines!
Vam anar a tombar pel poble, comentant les obres de la canalització del barranquill en el tram que desemboca al riu.

A la nit, després de sopar i mentre veiem una peli, es va posar a tronar i llampegar, i a ploure. Ens vam quedar sense llum i sense antena. Així que vam dedicar una bona estona a veure
l'espectacle de la pluja i a recollir l'aigua que entrava pel balcó. I és que va bufar un fort vent!

DIUMENGE 101010
Dia únic!
Ens vam aixecar amb la ressaca de la pluja i amb el cel encara ennuvolat i vam fer cap a Alcover, on, en el si de la Fira de Bandolers, hi havia la trobada de gegants.
Vam esmorzar en una nau nova -darrere de les escoles- pa amb tomàquet i tot tipus d'embotit, avellanes torrades, galetes i cafè amb llet. Cap a les 12h el cel es va tapar de nou i va fer un ramet mentre els gegants estaven plantats. Com cada any, les corredisses van ser constants; va ser un ramet només. El temps era or així que vam començar a desfilar. Vam passar per diversos carrers emblemàtics del nucli. On hi va haver més gent va ser davant dels portals d'entrada al casc antic i a la plaça de l'entrada al poble. La gent tenia ganes de gresca tu! Els mullaves i ningú deia res. Ens ho vam passar la mar de bé!
Finalment vam fer cap a la plaça de l'Ajuntament. Justet vam poder fer ballar unes quantes colles, no totes ja que llavors si que va caure un fort xàfec. La festa va quedar una mica deslluïda i sort que a la plaça hi ha porxos per resguardar-se de la pluja.
Per acabar els grallers van obsequiar-nos amb unes tocades finals abans de marxar. La tornada cap a casa va anar acompanyada d'un fort aiguat

DILLUNS 111010

Com que feia bo, vam anar a compara a Miami uns bons llagostins i musclos per fer-los a la parrilla. Al mateix temps, vam donar un tomet per la platja del nucli. Malgrat les pluges del dia anterior hi havia gent banyant-se i prenent el sol, i mira que la mar estava ben alterada. Feia goig veure les onades com xocaven contra les roques aixecant aquella blanca brumera.
A la tarda vam fer sessió de Lost! Està interessant el tema! I el dia el vam acabar al Xelico's!

DIMARTS 121010
Va ser com el dia de la ressaca final. Ens vam llevar tard però encara vam poder fer endressa i neteja de Lo Corral. Va ploure i encara ens quedava veure algun capítol de la Tercera Temporada! Ah, i vam penjar un quants quadres més! Jjejej Dia de "maruju".

El plat fort el vam tenir abans d'anar a dormir. Per sopar ens vam fer a la brasa -gràcies a la gentilesa de la Rosita i en Joan- uns rovellons excel'lents; els primers de la temporada! Amb aquel oliet i la picadeta de julivert i allllllllllllllllllllll. Mmmmmm! Iblama

ricderiure ha dit...

quina bona pinta aquests rovellons a la brasa!!!!!!!