6 de febr. 2014

FIBO A REUS 050214





Aquest passat dia 05 de Febrer, s’ha celebrat a la fira de Reus el FIBO 2014. Una fira dedicada a les botigues on-line. El certamen el va inaugurar l’Alicia Alegret ben passades les nou del matí, amb una forta olor a claveguera, que ni la insistència de la tinent alcalde per solventar-ho, van aconseguir esvair al llarg del dia. 



A la tanda matinal vam assistir a cinc presentacions importants amb un objectiu clar: marcar bé les pautes per muntar una bona botiga on line i testimoniar el bon funcionament d’alguna de les que ja estan en marxa com la d’Aceros Hispania; per mi la millor. El testimoni que ens va donar en Ricardo no va deixar indiferent a ningú per la seva proximitat, claredat i senzillesa. Un clar exemple que si tens idees, ganes, les coses clares i valor, pots tirar endavant qualsevol projecte, per molt petit i d’anar per casa que sigui. De les conclusions a les que vaig arribar és que s’ha de tenir els clients fidels contents, als proveïdors se’ls ha de pagar puntualment, que has de muntar una pàgina ràpida i clara de vendes, que has de fer una propaganda ben evident -i jugar-se-la si cal- i que t’has d’envoltar d’un equip de treball positiu.



-“Si el teu negoci és mesurable, sempre serà millorable”-. En la ponència del Pau Costa en representació de GoogleAnalytics ens va deixar clar que cal fer un bon anàlisi de l’empresa i del mercat perquè els objectius s’assoleixin i acabis sent competitiu.


El representant de Populetic David Ciudad ens va fer evident que una bona atenció al client i una bona reputacion són imprescindibles a internet, ja que sinó quan busquen en un buscador, els comentaris que es vincularan a la nostra pàgina poden ser negatius i això pot frenar les vendes. Una bona reputació farà que augmenti la credibilitat en nosaltres i per tant les vendes. Una mala reputació generarà desconfiança i pèrdues. La fidelització és vital. Cal tenir content els clients fidels ja que són portes obertes a altres clients. Per això és necessari Monotoritzar: saber que es diu de nosaltres a internet, vetllant per eliminar els comentaris negatius. Cal tenir un pla i cal respondre ràpid a les demandes dels clients. I en cas de crisi també cal ser ràpid i teixir un pla d’avaluació per trobar l’errada i resoldre-la.


Amb la frase -“Los negocios son la guerra”- va concloure la seva exposició en Miguel Pascual director de Interdigital. La paraula clau és per ell “optimització” del nostre lloc web. I per això és necessari tenir un bon posicionament en els buscadors fent un bon desenvolupament del nostre web. La rendibilitat del negoci on line dependrà del desenvolupament, el seguiment que tingui i el màrqueting que se’n faci. I en aquest context dir que aquest món segons ell és una guerra en la que lluites per tenir el lloc més privilegiat i això no sempre es fa amb una estratègia neta.



En la darrera ponència matinal, Àlex de Anta ens va parlar de les millors estratègies on line. Una bona estratègia original i diferent et pot obrir les portes de milers de clients. Per això cal conèixer bé l’entorn on volem ofertar els nostres productes. I en aquesta estratègia hi ha un paraula clau: la disrupció, que no és altra cosa que saber llegir que els temps canvien i que ens hem d’adaptar a les noves necessitats que van sorgint. Només així serem capaços de mantenir o integrar els productes en el mercat.



Finalment, abans d’anar a dinar ens van presentar una nova plataforma d’ofertes d’oci, salut, restauració... del camp de Tarragona: centrumclick.
I així va arribar l’hora de dinar. Ens vam traslladar al restaurant que està als peus de la mateixa fira. Vam fer un menú de dos plats amb beguda i cafè. En total per 8 euros podries triar primers i segons. Molt bé! Una cosa a millorar: que molts dels treballadors ni t’entenen. Falta informació escrita dels plats que t’oferten. Quan demanes escalopa entens que es de carn i no de peix per exemple.

La tarda va seguir amb tot un conjunt de taules rodones amb els mateixos protagonistes que al matí ens van oferir les conferències.


Comentari final.
Ha estat una jornada molt interessant. Com sempre hi ha alguna cosa que es podria millorar com per exemple les olors fecals del local en general. S’ha de dir però que són unes instal·lacions espectaculars. Després –i entenc que això ja és més un tema personal- els conferenciants han d’entendre que el vocabulari que empren ha de ser entenedor sinó la gent es pot perdre. Potser vist ara hauria eliminat una conferència matinal ja que va ser una mica saturant cap al final. S’ha d’agrair que acompanyin les xerrades amb presentacions en pantalla; es poden visualitzar a: presentacions (clicar). Finalment, dir que podies afegir comentaris a través de les xarxes socials especialment amb les etiquetes: #fiboreus i @firareus.