9 de juny 2015

CAP DE SETMANA DE CORPUS 05-070615

DIVENDRES 050615. FIM (PEPET I MARIETA).
Un matí intens al tros de Porrera va deixar pas al vespre al gaudi. Vam arribar-nos a Vila-seca per presenciar el FIM (Festival de Música al Carrer). La veritat és que ha estat tot un descobriment. Amb un format molt semblant a l’Acústica de Figueres, pel centre de la ciutat hi ha repartits diversos escenaris des dels quals s’oferten concerts amb grups alguns emergents i altres més consolidats. Nosaltres vam poder gaudir del jazz dels Anthus, la música de Gemma Humet (té una veu prodigiosa que em va recordar molt a Maria del Mar Bonet i va omplir la plaça de l’escenari del Time Out) i els Noctambulus tributant a Sangtraït. El plat fort en els va oferir Pepet i Marieta a l’escenari de les Formigues. Vam sopar a la Torre del Delme una parrillada de carn molt recomanable.

Anthus

Gema Humet
Pepet i Marieta

DISSABTE 060615. GEGANTS A BOTARELL, FINAL DE LA XAMPIONS I FIM (XEIC).
A Botarell vam participar de la III Trobada de Gegants de Botarell.

En acabar la trobada vam poder veure la final de la Xampions en una pantalla instal·lada a tocar de la pista poliesportiva. Tot i patir una estona la veritat és que ens ho passàrem molt bé i l’èxtasi final va ser apoteòsic. I mentre veiem el partit vam sopar carn a la brasa acabada de coure en unes excel·lents brases. Després de les celebracions a la mateixa pista encara vam ballar una bona estona.

La nit, sota una eufòria enorme, la vam acabar de nou a Vila-seca acabant de rebentar-nos la veu amb el gran directe dels Xeic a la plaça de les Formigues. Realment, va ser un punt culminant a un dia que recordaré per sempre més.
Xeic

DIUMENGE 070615. PLATGETA, DINAR I CORPUS.
Després de passar pels Horts del Ric, vam baixar a la Pixerota de Mont-roig per refrescar-nos enmig de la calorada que estava caient. La veritat és que el sol picava i força. Un banyet ens va deixar més tranquils.

A l’hora de dinar vam baixar a Reus (entremesos i pota de xai). Abans de fer-ho vam passejar tot xino-xano pels centre de la ciutat per observar les catifes fetes preparades per la processó de la tarda. Valia especialment la pena la del començament del carrer de Monterols. Amb el cos una mica més descansat, ens arribàrem a la zona de les Peixateries. Allà hi havia els nanos i els gegants a punt, igual que l’àliga, que ja estava plantada al davant mateix de sant Pere esperant la sortida del cos de Crist. Passats dos quarts de vuit, es van obrir les portes de sant Pere. De dins a part de eixir una forta olor d’encens, van anar sortint els diferents estendards en representació de les entitats participants en la processó. Llavors va arribar un d’aquells moments que posa la pell de gallina. Es va fer el silenci a la placeta de sant Pere i la majestuosa àliga amb el colom blanc a la boca es va disposar a començar a ballar el solemne ball curt de l’àliga davant del cos de Crist.

En acabar es va donar per iniciada la processó que va anar pujant. Nosaltres la vam poder veure a la zona de la raval de sant Anna.

Amb el Corpus ja s’acosta la millor fase de l’any. Tenim el bon temps aquí i tenim sant Joan i sant Pere ben a la vora. La gent literalment ocupa els carrers i omple les terrasses. Els més menuts frisen per veure ballar i sentir els gegants de ben a la vora. L’Ambient respira optimisme i alegria, i en alguns casos ja se sent aquella olor de crema solar i de sal tant típica dels dies que es va a la platja. Sense cap mena de dubte aquesta és la millor fase l’any! Gaudim-la ja que sense adonar-nos-en passarà massa de pressa!