APARTATS

11 d’abr. 2011

CAP DE SETMANA D'ESPÀRRECS, DE LA SEGONA PLANTADA A L'HORT D'EN RIC, DE LA CLOTXA I L'ANIVERSARI DE LA JOSEFINA MARTÍ (68 ANYS)

DIVENDRES 080411 – Tros – Espàrrecs

Després d’una matinada moguda, estomacalment parlant, vaig poder anar al Maset. Feia un dia d’estiu, amb calor i sense ventet; ideal per agafar una bona insolació. Així que barret al cap i cap a la banda obaga del tros. Allà, entre alzines, vaig poder replanar una mica el terreny i esporgar els avellanerets que ja verdegen. Quin miracle la primavera! Fins ara quan arribava al mas, des del camí, només veies els esquelets dels avellaners. Ara els esquelets han deixat pas a una brotada verda, blanca, groga de tots els arbres dels voltants. I malgrat que no hi ha hagut masses pluges ja comencen a treure el capet també flors silvestres de tot tipus. A la part alta he descobert una floreta preciosa. Gràcies al Ric vaig descobrir que era una orquídea silvestre. És màgica i curiosament en trobem a la part alta del meu mas i al costat de l’Hort d’en Ric a Colldejou.

Quan va marxar el tiet Ricardo vaig plegar. Entaforat entre l’ombreta de les alzines vaig dinar i fins i tot vaig poder fer una migdiadeta. Vaig posar una mica de musiqueta al mòbil –The Jayhawks, concretament- i mirant algun que altre núvol decoratiu amb el Montsant al fons em vaig perdre en els meus somnis. Màgic! Em va despertar la picada de no sé quin coi de bitxo; ja comencen a emprenyar aquests també, cagun! I llavors va arribar l’agradable sorpresa. Com per art de màgia em vaig fixar que una mica més amunt d’on era hi havia una mena de “bosc” d’esparragueres. Mare meva! Vaig trobar un feix d’espàrrecs tendríssims i mira que estan exposats a una calor extrema allà dalt!

Cap a les cinc vaig anar baixant. Ja al maset em vaig dedicar a remoure una mica la terra de les faveres i els alls, i vaig anar traient les plantes de dins el mas: geranis, aloe vera... Llavors vaig fer cap a Porrera on el tiet Ricardo em va donar patates grillades per sembrar a l’hort, a part de dir-me com s’havia de fer per plantar-les. Finalment, vaig anar a xerrar una estoneta amb el Pepillo casa seva. I ràpid cap a Reus, fer els paquets i sense massa temps per res, agafa el cotxe de nou amb la Festeta i cap a Colldejou. Calia fer una bona truita amb el regal dels espàrrecs que havia trobat a Porrera. Una mica de sofregit amb ceba i els espàrrecs, l’ou... i mmm al cel!






DISSABTE 090411 – Plantada Hort’s d’en Ric i Sopar Albert’s al Figarró

Vaig dormir com un soc. Estava cansadillo entre unes coses i les altres. Em vaig llevar i vaig esmorzar; cosa rara en mi! I fins i tot em vaig fer un entrepà per emportar. Calia tenir força energies perquè el dia seria durillo.

El motor no es va engegar, de manera que vam haver de remenar la terra manualment. Amb la calor que fotia va ser un suplici, sort en vam tenir que bufava una mica de ventet! Vam muntar els bancals amb els corresponents reguerets i vam sembrar -amb llavor- rúca, julivert, espinacs, carabasses normals i de cabell d’àngel, raves... A la tard, havent dinat, vam anar a comprat planter a Montbrió. Allò ja si que va ser un escàndol. Vam tornar a pujar cap a Colldejou, vam posar la ràdio per escoltar que feia el Mandril i ens vam posar a plantar tot el planter que havíem comprat: tomaqueres de tot tipus, pebroteres, albergínies i patates, a part dels enciamets que ja hi havia eh! Ho vam regar tot ben regadet i amb el temps justet vam retrobar-nos amb la gent al bar per veure el partit del Barça contra l’Almeria. El cert és que entre el cansament i l’avorriment del partit en algun moment del match reconec que em vaig adormir. Jejejeje! I sense temps, dutxa ràpida i cap a Mont-roig a sopar. Vam anar a can Figaró, un lloc molt recomanable i més des de que fan pizzes. Estan boníssimes, en dono fe, especialment la Rustical amb espinacs i formatge de cabra. Vam discutir la jugada intensament i vaig tornar a Colldi per rematar la nit i el dia al bar fent unes cervesetes abans d’acabar rendit al llit.







DIUMENGE 100411 – Festa de l’arbre i de la Clotxa i Aniversari Josefina Martí (68 anys)

Quin dia! Feia una ventada molt emprenyadora, tot i que la temperatura va ser bona. Vam fer cap a l’àrea de lleure on l’Ajuntament ens va obsequiar amb una sardinada popular per tot aquell que vingués. Vam fer una bona brasa i vam coure les sardines. Ens vam asseure a les taules de fusta i vam gaudir plegats d’un bon esmorzar. Calia agafar força! Mentre es realitzaven algunes tasques de neteja de la zona vam començar a preparar els ingredients per fer la Festa de la Clotxa. El meu reconeixement per endavant per al Joan Gaya i el Joan Joglar per la tasca que ininterrompudament han dut a terme durant tots aquests anys al capdavant del Centre Cultura. Moltes de les coses que es fan al poble s’han fet i es fan gràcies al seu treball i a les seves idees. Gràcies!

A la mateixa àrea de lleure, aprofitant les brases vam començar a coure les cebes i les tomaques. Mentrestant uns altres vam encarregar-nos de preparar el cafè, tallar els 110 pans i fer el foc a les Escoles, on al final es van acabar de coure tant les cebes com les tomaques i els alls. Finalment vam preparar els plats amb les arengades i la llangonissa. Poc a poc, al voltant de les 13:30 hores, la gent es va anar arremolinant al voltant de les velles escoles per obtenir el menjar i poder-se preparar la Clotxa: la ceba, l’all i el tomàquet escalivat, el pa, la llangonissa i l’arengada. Cadascú s’ho va anar coent al seu gust amb les maques brases que hi havia. De postres una tarongeta i cafè.

A la tarda vam anar a descansar una estoneta a lo Corral i mitja tarda vam fer bufar les espelmes a la Josefina Martí Miró en honor als seus 68 anys. Vam menjar-nos el braç de gitano i vam beure cava, i vam entregar els regalets. Jornada completa! Per acabar-ho de rematar vaig portar a mon pare a conèixer els Horts d’en Ric. Un dia ben completet! I així vam tornar cap a Reus; un altre cap de setmana intens i inoblidable! Iblama