24 d’abr. 2019

SETMANA SANTA 2019

PRIMER TRAM DE SETMANA SANTA AL CONFLENT 12-180419

El primer tram de la Setmana Santa, coincidint amb Rams, l’hem passat al Conflent. Han estat 6 dies intensos visitant aquesta meravella de territori que un dia era la perllongació de Catalunya i que pel capritx d’uns mandataris inútils pertany a França. Lo bo del cas és que realment et sents com a casa. Aquesta terra ha acollit il•lustres catalans com en Pau Casals i en Pompeu Fabra que fugien de la barbàrie que es visqué a Espanya. La gent té una estima a Catalunya i el Català increïble.

De fet, ells ens consideren a nosaltres catalans del sud. Aquí us deixo una mica la ruta que vam fer aquests sis dies sense estressos i tenint en compte que essencialment veníem a descansar i a desconnectar. Només dir-vos que em sembla imprescindible anar: Vilafranca, Eus, Castelnou i Evol com a pobles significatius i que tenen un encant especial.

Cal visitar sant Miquel de Cuixà i anar a beneir el ram a sant Martí de Canigó i entremig llegir i sentir el que li van fer sentir ambdós a mossèn Cinto Verdaguer.

Si pots fes que coincideixi amb la diada de la Transhumància (trasllat dels cavalls a les pastures).

No us perdeu els orgues de l’Ille sur Tete i si us agraden les coves doncs la de Canalettes i si teniu bon temps agafeu el tren groc fins a MontLluis.

Compra molts formatges i si pots menja carn de la zona i coute-la a la barbacoa. És única! Terra de bon menjar i bon beure sense cap mena de dubte.

I si ets amant dels castells i les fortificacions està clar que t’has de deixar portar per l’estètica Vauban.

Pels qui estimem el Romànic és un gaudi constant!

L'itinerari
120419 Reus-Vilafranca de Conflent. Maison les ramparts.

130419 Matí. Miquel de Cuixà. Codalet. Prada. Dinar barbacoa. Tarda. Mosset. Campome. Molitg les Bains. Catllar. Eus.

140419 Matí. Benedicció Rams a Sant Martí de Canigó. Casteil. Vernet les Bains. Corneillà. Tarda. Prada.

150419. Matí. Arbussols. Priorat de Marcevol. Marcevol. Vinça. Priorat de Serrabona. Tarda. Castelnou. Ille sur Tete i Orgues.

160419. Matí. Vilafranca de Conflent. Tarda. Eus. Vinça.

170419. Matí. Diada de la Trashumancia a Vilafranca de Conflent. Tarda. Santa Eulàlia i Pi.

SEGON TRAM DE SETMANA SANTA 18-230419.

ENTREGA/RECEPCIÓ MONES. Com a bons padrins vam entregar les Mones als nostres fillols i com a bon fillol -per sort encara- vaig rebre les Mones dels meus estimats padrins. Aquest és un acte que m’emociona especialment. Un bon moment per estar amb la família i fer família. Particularment, em sento molt orgullós de tenir 3 fillols (Pau, Manel i Adela) i conservar ben actius els padrins Mercè i Ricardo.

SANT JORDIS. En plural si, ja que enguany n’hem pogut viure tres de diferents.
A Porrera, on gent de la Coral va muntar una paradeta amb roses i llibres el dissabte abans de la Pasqua a la plaça Carretera coincidint amb el mercadet dels dissabtes.

A Colldejou, on el Centre Cultural va posar l’estand a la plaça de l’església amb el darrer número de la revista Lo Collet (80), amb roses, llibres i quadres d’autors locals, el diumenge de Pasqua. El mateix vespre excursioneta inclosa pel terme.

El dia 23, a Reus, hem celebrat el dia de sant Jordi i el dia dels enamorats a la Mercadal i el seu entorn. Enguany la novetat ha estat la col•locació de roses a les balconades de la Casa Navas; espectacular. Molt de moviment, moltes roses i molts llibres venuts. I a la tarda per tancar la diada sardanes, castells i figures de foc per a tots els gustos.

DILLUNS DE PASQUA. Ens vam reunir a cal Rovellat per menjar plegats, atès que el dia no va acompanyar. Pica pica i paella de marisc excel•lent i de postres mones locals per degustar. Un bon final de festa per una setmana santa ben intensa.