14 de juny 2011

CAP DE SETMANA DE MONTSERRAT 10-130611

FOTOS: Josefina Martí, Xell i Iblama

DIVENDRES 100611

Quina matinada nen! Va fer una tempesta d’aquella de les bones, amb llamps, trons i pluja a dojo. Total que a les 06:00 ja m’havia llevat. De fet a les 07:00 vaig acompanyar a mons pares que marxaven cap a Montserrat. La resta del dia el vaig dedicar a Porrera. El plat fort però arribava a la nit; vam quedar amb la Colla de Reus per anar a sopar després de molts mesos sense veure’ns en conjunt. Ens vam trobar en un bar nou al carrer de la Mar. Un Pub que ha muntat el meu amic de l’ARCE David: Calero’s Pub; un lloc molt recomanable per anar a prendre una copa i passar l’estona. Després vam anar a un dels Restaurants Típics de Reus: Ca l’Andrea, on ens vam cruspir les enormes llesques que posen. Bufffff! Vam acabar atapeïts. Com sempre el vinet ens va anar animant i vam estar la mar de bé! I com sempre voldria aturar el temps però...

DISSABTE 110611

Si la nit anterior ens van desvetllar els llamps i els trons la matinada del divendres al dissabte va ser la Festeta que amb els seus frenètics crits ens va fotre d’una revolada fora del llit. Quin despertador nen! Encara no eren les vuit. Vam esmorzar i ens vam posar camí de Montserrat. Ja es veia que a mesura que ens acostàvem a Barcelona l’efecte de la pluja es notava més. Rius i rieres anaven plens, especialment el Llobregat que baixava marronós i amb força. Aquesta vegada vam pujar pel Bruc. De fet Montserrat, pugis per pugis, és espectacular. Des de que per l’autopista veus la serra tallada el cor el fa un salt i si a més tens la oportunitat de poder pujar-hi encara més. Menys mal que feia un dia radiant. Les muntanyes rajaven totes i fins i tot a la carretera, abans d’arribar al pàrquing, hi havia una esllavissada. És un perill constant!

I bé, vam arribar i, després de donar un llarg tomet pel recinte i posar un ciri a la Verge, vam asseure’ns a l’església per sentir el Virolai. És impressionant! Posteriorment, ens vam trobar amb mons pares que formaven part de la peregrinació que any rere any es fa des de Reus. Van agafar una bonica cel·la a l’edifici Cisneros. Una cel·la amb una cuineta, una habitació amb dos llit, un lavabo amb dutxa i una àmplia sala menjador que dóna a la plaça; de conya! Vam fer el vermutillo i vam anar a dinar al Self-Service. Vam menjar de conya. Tens una àmplia varietat de carn i peix i primers plats i postres. Està molt bé! I si a més tens la sort de poder agafar una taula amb vistes a la zona de Monistrol millor encara.

Havent dinat vam tornar a la cel·la per fer-la petar una estona i cap a les 18:00 vam acomiadar-nos. Vam anar a donar un tom per Barcelona. Primer per vam passar per habituallar-nos de cafès. El tom va ser una mica estrany ja que no es veia massa gent, almenys a l’entrada. Amb el cotxe mateix vam voltar passant pel centre; allà ja hi havia molt més ambient! I res de la ronda de baix fins a Colldejou mentre el dia queia i els núvols tornaven a prendre més protagonisme.

DILLUNS 130611

Segona Pasqua. A la tarda tocava treballar així que vam aprofitar el matí amb el Ric per anar una estoneta a l’Hort. Com estan les tomaqueres, tu; no paren de créixer! Així que vam haver de lligar-les de nou una mica més amunt perquè no es tombin. Vam plantar unes noves tomaqueres pera que ens vam donar els Cantons; autòctones! Clar per plantar-ho vam haver de netejar prèviament la zona d’herba i arranjar una mica la terra. I el moment més xulo com sempre: la collita. Ja hi comença a haver més coses: raves, enciams, ruca i carxofes. I la novetat és que vam collir carabassonets i bajoques. Per cert, a la nit les va cuinar la Xell i estaven boníssimessssssssssssssss! iblama