12 de jul. 2009

MALLORCA 30-040709

Sobrevolar la ciutat de Reus, vol barat, trajecte ràpid, comoditat... En fi! un munt de facilitats per agafar un avíó direcció Palma i gaudir d'uns dies de pau, calma, paisatges, mar, caletes precioses, arbres a tocar de mar, bon menjar, postes de sol magnífiques...

Dimecres 010709
La primera nit, com sempre, no dorms massa. A més s'ha d'afegir una calor insuportable. El nostre hotel estava a l'Arenal i hi tocava el sol des de que sortia fins que s'amagava.
Vam travessar Palma per la via Cintura i la primera parada fou a Santa Ponça, passant per la Costa de Palma i aturant-nos a la cala petita Fornells. És plena de pedres i és petiteta però les aigües són pausades i transparents. Evidentment vam fer un bon banyet. Als voltants de la una arribàrem al Port d'Andratx, arribant a Sant Elm on vam poder veure ben a prop l'illa de Sa Dragonera. Vam dinar a Andratx, el mateix dia en que coneixiem la mort de Baltasar Pòrcel, precisament nat en aquest poble.

A la tarda, després d'una migdiada una mica indigent en un banc al bell mig d'un passeig, vam ascendir fins Estellencs. Pots fer diverses parades per poder veure els penya-segats davant del mar blau. Llavors vam fer un banyet a la Cala Estellencs, on encara es poden contemplar els antics embarcadors i magatzems. La platja és extremadament pedregosa i costa una mica entrar-hi! Després vam ascendir de nou cap el poble, hi vam donar un tomet i ens vam prendre unes llaunes assegut en un banc de pedra. Per cert! no es veia ni una ànima! En pic vam haver calmat la nostra set vam continuar carretera amunt. El sol començava a pondre's. Llavors va arribar el millor moment del dia a la Torre de les ànimes. Quin paisatge! La torre, el mar, el sol, les gavines, les oliveres antigues... A quarts de nou vam arribar a l'hotel! Estàvem esgotats! Un bon sopar, un tomet, una dutxeta i a dormir!

Dijous 020709
Vam dormir com a soques. Només em vaig desvetllar quan a les cinc uns ninots al tornar de festa van fotre escàndol a l'escala. S'Arenal és com Salou perquè ens fem una idea. Com no voldria la ex-ministra Tura el turisme de borratxera en la seva majoria.

Ben aviat vam fer cap a Valldemossa. La seva Cartoixa va acollir a George Sand i al pianista Chopin. De fet l'entorn i el poble són una meravella. Suposo que devien trobar el que buscaven. Al sortir del poble vam notar un augment notable de la xafogor fins que vam arribar a Deià, un altre poblet enfilat a la muntanya, on vam poder posar-nos en una bona ombra. Al seu cementeri hi descansen les restes de l'escriptor Robert Graves autor del "Jo Claudi". Precisament des del cementiri tens una vista privilegiada del mar.

Per dinar vam aturar-nos a Sóller, on vam poder visitar la majestuosa catedral i on vam veure el famós carrilet, pel que sembla tant semblant al que anava de Reus a Salou. Aquest enllaça la capital amb Sóller i el Port de Sóller, on després de dinar hi vam anar a parar. A mig camí de Sa Calobra t'espera un poblet poques vegades visitat però que és exemple de poble cuidat típicament mallorquí, on no hi poden accedir cotxes; el poble de les plantes, de les escales, de les pedres al terra: Fornalutx. A partir d'aquí, fins el Llucmajor la carretera ascendeix força. La sensació quan fas el coll és com si de sobte t'haguéssis traslladat al Pirineu. A més hi ha una presa i el Llac Blau. Amics! llavors la festa comença quan agafes la carretera que et porta a Sa Calobra. Són uns 12 quilòmetres de descens. Al final arribes a la desembocadura del barranc de Barenys al mar. Allà s'ha format un entorn a la vegada feréstec i atraient Era ja al capvespre i les postes de sol que s'hi veien eren impagables. Ens vam relaxar amb un banyet ràpid!

Vam fer justet per sopar. Vam arribar a les 21:25 i tancaven a la mitja! Tot i així vam sopar bé, vam anar a donar una volta per Palma, per acabar prenent-nos unes canyes prop de l'hotel.

Divendres 030709
L'endemà vam fer cap al Monestir de Santa Maria de Lluc. Mallorca és incomparable però cm Montserrat no hi ha res al món. Vam passar per la massificada Cala Sant Vicenç per fer cap al Cap de Formentor en un inacabable camí de 18 quilòmetres. Ara! quines vistes, quines vistes! Tot baixant pots veure diferents caletes pràcticament inccessibles però plenes de gent junt amb la roca separada. Després vam baixar fins Pollença on vam dinar peix i ens vam banyar en les calentes aigües de la platja. A l'altra banda del golf vam visitar la ciutat emmurallada d'Alcúdia, una localitat molt ben conservada en tot el seu entorn.

Al ser el darrer dia volíem fer un banyet a la piscina i sopar aviadet. I xec, com al primer torn no hi ha res. Va ser tot un descobriment. A les 20:30 el menjador estava ple i el millor s'esgotava aviat.

Dissabte 040709
El matí, havent fet un tomb rutinari per la platja de S'Arenal, vam fer un rutilla per la part centre i est de l'illa, passant per Manacor -d'on destaca l'esgleésia- i acabant a Porto Pi. Pel camí vam poder veure antics molins de vent.

La resta del dia vam estar passejant per Palma. Una ciutat que realment m'ha deixat impressionat. Els edificis estan molt ben ciudats i de nit les llums l'hi donen un caire d'immensitat comparable a qualsevol gran ciutat mediterrània

De Palma en destaco la Plaça Major, la Catedral, el passeig del port i la vista que hi ha des d'alli, la magnificiència del port, el Castell de Bellver, l'Ajuntament, la Llotja, el Palau de l'Almudaina... Ben bé t'hi has de perdre!

A la nit ens vam dirigir cap a l'aeroport on vam deixar el ford ka que havíem llogat i sense quasi adornar-nos-en vam tornar a fer cap a la nostra terra. Vam sobrevolar a tocar de la Mare de Déu de la Roca, Riudoms... vam veure el meu Reus ben il'luminat i sense masses dificultats vam prendre terra. Es maco viatjar però casa... és casa! Iblama

JJMiracle ha dit...

Impressionant!!! No hi he estat mai i m'agradaria anar-hi.