APARTATS

19 de nov. 2012

ANIVERSARI CESC GAYA VIVES 17-181112




Tothom em mira! Mira que fa ara l’avi! Em torna a fer allò amb la boca... mira, veus... prufff, prufff... a mi també em surt! Hehehe Ara, em donen una barreta de pa torrat! Mmm, que dur... Em conformo en llepar-lo una estona! Uaaala! Quins plats que els hi porten i a mi no em duen res! A veure si puc esgarrapar una patata del plat de l’Úrsula! Mmmm! Per què m’aparteu el plat? Catxis! Bé, continuaré rossegant el tros de pa. Si almenys tingués dents! Com mengen! Llépols!
De sobte, ara que havia aconseguit mig endormiscar-me posen una musiqueta que em sona. Em poso content i pico de mans! De nou tothom em mira i piquen de mans. Veig que s’acosta una cosa encesa que treu espurnes. M’agafa una mica de por! Vés perquè fan aquestes coses els grans! Al mig hi ha una mena de pal encès! Tots em miren i em fan un gest amb la boca i aixequen un dit i volen que l’aixequi jo! Vés tu!. La mare m’agafa! Ens fan fotos! Jo m’hi poso bé; he de quedar ben guapet a veure si alguna bona pubilla colldejouenca es fixa en mi! Per fi apaguen els pals encesos. Només hi queda el del mig i em fan bufar; o no se què!  En sec tothom aplaudeix i riuen! Jo torno a agafar el meu trosset de pa i me’l poso a la boca! Què bo! Vés que deuen voler! M’agrada però perquè tothom està pendent de mi i tothom riu i jo de amb alguna rialleta o moviment de cap encara els faig riure més! Què guai!

Pel Reietó de cal Gaya-Vives! Per molts anys! I moltes felicitats en el teu primer aniversari! 

DIA PRIMER DE L’ANIVERSARI DEL CESC. PAELLA RACONERA  171112


Ens va fer un dia realment rúfol, amb pluja i boira. Ara la paella no ens la va treure ningú! Ah, i els rovellons tampoc! El Xef Albert-Chicote i el nindundis Pinxes Joan i Isaac ens van preparar una paella impressionant. De les millors que he menjat mai i mira que jo no sóc massa de paelles!
El procés. Primer sofregit amb ceba, pastanaga, carabassó i albergínia. Després hi vam afegir els rovellons i els xampinyons. Salpebrar-ho amb herbes provençals incloses i un bon raig de vi blanc. Vam parar el foc i quan va ser l’hora vam afegir-hi un quilo d’arròs i finalment el brou de peix. Bullir i deixar que es begui el suc! Per cert una de les claus crec que és poc oli en el sofregit! I au, a dinar!
A la part final, per si no n’havíem tingut prou, orgia de pastissos: un de xocolata, un de formatge i un altre de poma. Bufff! I entremig el reietó Cesc va bufar la seva primera espelma; la del primer anyet, ben acompanyat de l’Ilie, el Biel i la Montsant!
La tarda la vam anar diluint discutint de la vida mentre de nou el temps és complicava. Quan estàs així les hores passen ràpides; senyal que estàs a gust!





DIA SEGON ANIVERSARI CESC. DINAR HOTELET 181112
Amb les fulles dels plataners i de la figuera de l’entrar al poble caient, hem fet cap a l’hotelet, per encarar el dinar del primer aniversari del Cesc Gaya Vives. El dia ha continuat sent igual de rúfol que ahir tot i que la temperatura era bona.
El menjar ha estat excel·lent: primers per picar (gambes a l’allet, musclos, patés, meló amb pernil...). I de segon es podia triat entre rap, bacallà, entrecot i vadella en suc. Postres variats per acabar. I per rematar el dinaró ha fet entrada al menjador el pastís en honor al Cesc amb un mega gran 1 al bell mig. Als costats hi havia unes bengaletes enceses que no han fet massa gràcia a l’amfitrió. Hem bufat l’espelmó i hem brindat amb cava CA-TA-LÀ en el seu honor. 




Tots els caps de setmana haurien de ser així! Moltes gràcies i per molts anys Cesc! Iblama