APARTATS

27 de set. 2019

FESTA MAJOR DE MISERICÒRDIA 2019


S’acaba el setembre, arriba la tardor i les reusenques i els reusencs celebrem la Diada de la nostra patrona amb gran orgull i il•lusió!


A la vigília, el centre de la ciutat s’omple d’actes per donar la benvinguda a la festa. Gegants i figures pel carrer i cercaviles per a tots els gustos i els colors, on el Masclet n’és el protagonista. Plegant de treballar vam anar a donar una volteta per submergir-nos en l’ambient i cap al Flaps. Mentre sopàvem vam poder veure el partit del Barça a la pantalla gegant. Que guai és retrobar-te amb amics i poder fer-la petar en llargues sobretaules. Pizzes i uns quants xupitos per escalfar una miqueta l’ambient. El carrer Llovera era un no parar de gent que pujava i baixava imparable cap a les diferents zones de ball i concerts habilitats: la Fàbrica, la Palma, l’Anton Borrell i la Llibertat. Val a dir que comparteixo la crítica feta per diversa gent en el sentit que les revetlles queden massa concentrades en aquesta part de la ciutat. Estaria bé deslocalitzar una mica la nit. Doncs bé; tomet per la Cimarron i estoneta amb els Surfers, abans d’agafar el llit.









El dia ha nascut alegre i de sobte amb les matinades! Si no podies/volies aixecar-te amb elles t’acaben de treure la son de les orelles. Esmorzar, vestir-te i cap al passeig. Des de la Pastoreta els grups havien començat el descens fins al santuari. A banda i banda, sota els arbres la gent a aixopluc del sol esperava impacient la baixada dels diferents elements. Com en saben! Quin mèrit! Mentrestant, a l’esplanada del Santuari el bisbe oficiava la missa en honor a la nostra patrona. Les colles, a mesura que arribaven a la plaça oferien els seus balls. Com sempre els moments més emotius amb els nanos, els gegants, l’àliga i els castellers. En algun foradet del dia sempre hi ha temps per anar a adorar la mare de déu i dedicar-li unes oracions.























Ja a la tarda, passades les 19h els diables han baixat lentament passeig avall en un bany de foc. A baix mentrestant, s’acaba la celebració cristiana. Es girava el rostre de la Mare de Déu i l’Àliga li oferia el ball solemne curt, en un dels moments més emotius de la Diada. Impressiona des d’allà on ho miris i ho sentis. Després l’Orfeó ha cantat des dels peus de l’altar. Encaràvem la darrera fase de la diada i amb ella l’impàs més espectacular del dia amb el foc com a protagonista únic. Primer l’encesa de la Víbria i el Drac i després amb una espectacular caretillada just al davant de l’església, no sense tenir un record en forma d’encesa honorífica per l’Àngels Ollé, traspassada recentment. Per acabar la festa major, un bonic castell de focs amb música al compàs, il•luminant el cel de Reus.











I fins l’any que ve! I que Misericòrdia ens protegeixi!


1 comentari:

Anneli Jäätteenmäki ha dit...

Em dic Andra Maria Lupu, forma, Andorra la Vella. Després de dotze anys de matrimoni, jo i el meu marit hem estat en una disputa o l’altra fins que finalment em va deixar i es va mudar a Califòrnia per estar amb una altra dona. Vaig sentir que la meva vida s’acabava i els meus fills van pensar que mai no tornarien a veure el seu pare. He intentat ser fort només per als nens, però no he pogut controlar els dolors que turmenten el meu cor, el meu cor estava ple de dolors i dolors perquè estava molt enamorat del meu marit. Cada dia i nit penso en ell i sempre desitjo que tornés a mi, estava molest i necessitava ajuda, així que vaig buscar ajuda en línia i vaig trobar un lloc web que em va suggerir que el doctor Osagiede pot ajudar a tornar ràpidament. . Per tant, vaig sentir que l’hauria de provar. Vaig contactar amb ell i em va dir què fer i ho vaig fer, després va fer un encanteri d’amor. 48 hores després, el meu marit em va trucar realment i em va dir que ell trobava a faltar jo i els nens, així que és increïble. Així va ser com va tornar aquell mateix dia, amb molt d’amor i alegria, i va demanar disculpes pel seu error i pel dolor que va causar a mi i als nens. A partir d'aquell dia, el nostre matrimoni era ara més fort que com abans, tot gràcies al doctor Osagiede. és tan poderós i vaig decidir compartir la meva història a Internet que el doctor Osagiede real i poderós lletre d’encanteri que sempre pregaré per viure molt de temps per ajudar els seus fills en temps de problemes, si esteu aquí i necessiteu el vostre ex. de tornada o el teu marit es va mudar a una altra dona, no ploris més, contacta ara amb aquest potent ruixador d’encanteri. Aquí teniu el seu correu electrònic de contacte a: doctorosagiede75@gmail.com o whatsapp al +2349014523836
o viber +2349014523836