23 de maig 2011

CAP DE SETMANA DE LES ELECCIONS MUNICIPALS 20-220511

DIVENDRES 200511 – TROS CIRERES

És temps de cireres i de flors i de plantes i de caloreta! Vam passar un bon dia al maset. Primer, vam fer una mica d’endreça: muntar uns mobles, escombrar, treure la pols i obrir les finestres de bat a bat; feia un dia magnífic! Al migdia vam devorar un entrepà de truita boníssim i després vam dedicar la tarda a recollir favetes, mirar com estaven els alls –encara els hi falta una mica- i collir unes quantes cireres. En aquest període de l’any sempre em ve de gust aturar-me a la vora del camí i collir una mica de ginesta, margarites i altres plantes i posar-les en gerros a casa. Sento la natura molt més a prop!

DISSABTE 210511 – HORT’S: MUNTANT CANYES I DINAR ALS RACONS

Amb el Ric vam muntar les estructures de canya per poder lligar les tomaqueres. Reconec que amb l’hort estic aprenent moltíssim! Primer vam posar les canyes dretes: una per tomaquera i posteriorment les vam anar lligant les unes amb les altes en grups de tres majoritàriament. Finalment vam tirar travessers d’una banda a l’altra lligats igualment amb filferro. El resultat va ser espectacular. Si hi poséssim un tendal a sobre “hi podríem viure”.

Vaig tenir temps justet per dutxar-me. Calia arribar d’hora als Racons: hi havia dinar familiar. Als voltants de les dues del migdia tothom va anar arribant sota un sol de justícia. Fins i tot van venir el hàmster de la classe de la Júlia i la Festeta; ah, i el “Cachorro” i la “Negrita”. D’entrada vam fer un llarg pica-pica amb caragols, musclos, formatge, patates ect. De primer plat una amanida amb espàrrecs i de segon carn amb bolets (recepta de la Rosita). La tarda la vam anar matant a l’esplèndid porxo fent-la petar uns, els més menuts corrent, alguns fent la migdiada i els altres allargant la sobretaula. Un dia per emmarcar! Quan la gran majoria va marxar, en el silenci de la tarda, encara vam tenir temps -els més pacients- de veure com el sol anava caient mentre assaboríem una fresqueta cerveseta!

A la nit vam anar a estrenar el nou Hotelet portat per la Noemí i el seu marit. De veritat que ho recomano profundament. Els Aires de Colldejou han agafat un nou aire! Vam matar la nit al Casal fent cas omís de la jornada de reflexió amb unes cervesetes ben fresquetes i ben tapats a la terrassa!

<!--[if gte mso 9]> Normal 0 21 false false false ES X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

DIUMENGE 220511 – HORTS: LLIGANT TOMAQUERES I ELECCIONS

Ens hem llevat tard però com que feia un bon dia hem decidit amb la Xell d’anar a donar un tomet fins a l’hort. En pic hem arribat allà ens hem posat a treballar. Una per una, hem anat lligant les tomaqueres amb les canyes. És una tasca una mica monòtona però recompensa ja que el resultat que després donarà segur que és espectacular! A part l’entorn en el que es troba és impagable; al bell mig de la natura!

La tarda l’hem dedicat a anar a introduir la papereta. Aquí van els resultats de Reus, Porrera i Colldejou. A Reus per fi ens desempalleguem de les babes dels darrers anys. Les eleccions les ha guanyat CIU però els altres guanyadors són ARA-REUS i les CUP. A Porrera hi hagut una lluita aferrissada entre el PSC (que ha guanyat per un vot) i UNITS PER PORRERA. A Colldejou les persones més votades per aquest ordre han estat: el Marcel, la Tere, l’Albert, el Jordi Sierra i l’Amadeu. Ara tots a treballar per intentar millorar la situació des del poble més petit al més gran! Sort! Iblama