APARTATS

16 de maig 2011

CAP DE SETMANA DE SANT ISIDRE A COLLDEJOU 13-150511

DIVENDRES 130511 – NIT DE SOLTERIA

Si hagués de posar una definició a aquest dia diria alguna cosa així com desintoxicació, sobretot a la nit. Vaig fer una mica de solteró. Vaig arreglar els paquets imprescindibles junt amb la Festeta i me la vaig fotre al Súper per comprar tot tipus de marranades per sopar. Cap a les vuit arribava tot xino-xano a Colldejou, escoltant The Jayhawks i amb tota la parsimònia del món. Vaig penjar la bandera al balcó del mig mentre a la tele continuava la rua dels campions per celebrar el Campionat de Lliga del Barça. Vaig arreglar les torretes amb els geranis, les vaig abonar, les vaig regar i les vaig col·locar en ferros torreters. Com que hem va agafar gana, vaig posar aigua a bullir amb els raviolis amb espinacs i crema de llet, mentre el microones coïa una pizza rústica amb carn picada. Mmmm! Vaig sopar ensalivant amb la celebració culé. De tant en tant, malgrat la solitud, ve de gust estar sol. Tenir una mica d’estona per reflexionar amb tot el que et depara la vida, que no es poc! Abans d’anar a dormir vaig asseure’m una estona al terradet per observar les llumetes del cap Salou a l’uníson amb el silenci desvetllador de la nit i dels muntanyes del voltant. Feia una nit esplèndida! Em vaig posar al llit i amb el portàtil vaig veure uns episodis de Bombers de Nova York abans de caure rendit per la son!




DISSABTE 140511 – FESTA DE SANT ISIDRE A COLLDEJOU

Quin dia més maco que va fer! Al poble es va celebrar la festa de Sant Isidre. Primer de tot, ens vam reunir a l’església per celebrar plegats l’eucaristia en honor al sant. Va ser una mica molt entretinguda ja que hi havia una oreneta que no parava de volar per la part alta del temple mentre cridava desesperada. Després de la missa es va procedir a treure la imatge de sant Isidre en processó pels carrers del poble mentre la gent cantava cançons diverses. A tocar del carrer de Baix, mirant de cara a Llaberia i la Mola, el mossèn va procedir a beneir els camps de la contrada demanant perquè hi hagi unes bones collites. És un moment certament emotiu! El seguici va retornar al recinte eclesiàstic. Llavors els assistents va anar a venerar el sant un per un. Poc a poc, la gent va anar baixant cap al Casal, on estava a punt de començar el segon acte del dia: el dinar de la gent gran. Enguany van destacar les mandonguilles amb sèpia de les excel·lents cuineres de l’Associació de dones, que són les encarregades de muntar aquesta bonica festa. Nosaltres, al Corralet, vam fer la primera llagostinada de la temporada. Brutal! Havent dinat es va procedir a començar el concert de l’0rquestra. Van ser pràcticament dues hores de bona música. A la mitja part, que per cert va arribar abans d’hora a causa d’un llamp que va fer marxar la llum a la sala, es va repartir coca amb sucre amb garnatxa, vi ranci i moscatell. Va ser definitiu! La gent es va animar i es van posar a ballar al mig de la pista. A la nit, tot havent sopat, van fer la segona part del ball, el qual va durar fins a les dues la matinada. Un dia ben completet!








DIUMENGE 150511 – HORT I ANIVERSARI FRANCESC BLANCH – 68 TACS De nou el sol ha tornat a lluir en un cel blavíssim i viu. Després de la tempesta de la tarda del dissabte, ha bufat el vent amb tanta força que ho deixat tot ben net. Doncs bé, ben esmorzat, he anat a l’Hort d’en Ric. He tret l’herba que sobrava, he apuntalat una mica les canyes ja col·locades i he collit els primers enciamets de la temporada, un de cada classe. Quina ilu! Posteriorment, hem baixat cap a Reus. Hem anat a dinar al Batan, per celebrar el 68è aniversari d’en Francesc Blanch. Per molt anys!!!!!! El dinar ha estat bé: de primer, un entremès variat, amb ensaladilla, tot tipus d’embotit, espàrrecs... i de segon fideuà amb allioli. Bufff! Com sempre el cava ha precedit l’arribada dels postres: un braça de gitano amb els números amb els anys que mon pare feia al damunt! El cap de setmana l’hem tancat donant un tomet pels atapeïts carrers del centre! Iblama