20 d’abr. 2015

CAP DE SETMANA DEL 17-190415

TROS – ARREPLANANT, SULFATANT, RECUPERANT TERRENY PERDUT I PRIMERES BAINES DE PÈSOL 170415
Els avellaners ja tenen les seves primeres fulles consolidades verdes a l’arbre. Ara lentament aniran fent-se grosses fins que finalment les avellanes prendran el protagonisme amb la calor. Així mateix, els ametllers ja tenen els primers ametllons, un cop superada la fases de floració. Cirerers, pereres i pomeres ja estan també en la fase final del procés. És un moment en el que tot està creixent; tot torna a la vida.

Mentre mon pare sulfatava per acabar amb les males herbes, me’n vaig anar a la part més fonda del pendent que toca a Porrera (zona Mallol) i em vaig dedicar a eliminar la malesa que envoltava alguns avellaners. El cert és que prop d’aquesta zona més perduda costa molt mantenir a ratlla la malesa. Els verders, les alzines i tot  tipus de corritjoles i herbes variades se n’han fet els amos i els avellaners sobreviuen com poden envaïts per aquests herbeis. Realment, és una tasca dura desenrunar les zones semi perdudes, però al final tens una enorme gratificació en veure que l’avellaner ha sobreviscut i tornarà a produir.

A la tarda, després de dinar em vaig dedicar a cavar una mica les pesoleres i les faveres. El cert és que ja es veuen les primeres vainetes de la es pesoleres. Això està al caure. Faveres, alls, patateres i cebes tiren endavant, estaven ufanosos, i més després de les 18 litres que van caure en la nit anterior.

HORTS D’EN RIC – PLANTANT CARABASSERES I ACABANT DE FER CRESTALLS 180415

A la part final de l’hort vaig crear una zona protegida amb canyes amb la intenció de posar-hi 6 carabasseres bones. Entremig unes pipes escampades a veure si fan girasols. Mentrestant, a la zona central, vaig encarregar-me de fer 4 crestalls més. Ara només en queden 3 per tenir tot l’hort emfemat, llaurat i acrestallat. Faveres i pesoleres segueixen el seu lent camí cap al fruit, tot i que una mica més lent que a Porrera. Amb els sols dels darrers dies el crestall que tenim amb enciams, cols, cebes i bledes ha crescut  enormement en comparació amb l’aturada hivernal.

ANIVERSARI IOLANDA – DINAR GINESTAR 180415

Vam fer cap a les terres de l’Ebre per la carretera que uneix Hospitalet amb Móra envoltats d’aquests meravellós paisatge a banda i banda de la carretera. Arribes al coll de Fatxes i el descens fins al riu és impressionant envoltat primer de boscos i després de terres d’avellaners i fruiters més endavant. Així, ben distrets, vam fer cap a Ginestar i d’allà al masetó del Marc ben a la vora de l’Ebre. Allà vam dinar plegats una bona fideuà per celebrar l’aniversari de la Iolanda. Per molts anys! Amb un temps canviant, deixarem caure la tarda anant a passejar a la vora d’aquest immens riu on els més menut van xalar llençant-hi pedres. Encara es podia veure els efectes de la crescuda propera del riu que quasi que s’endú l’embarcador.

CONCERT XEIC A LO SUBMARINO DE REUS 180415
Temps justet d’arribar a Reus, dutxar-nos i cap al Submarino. Passades les 23h, els Xeic ens van presentar el seu darrer i excel·lent treball: Som (descarregable al seu web). Al voltant de dues hores varen repassar els temes d’aquest treball dels que en vull destacar diversos com Toca revolta, Si mai no hi sóc, Arrels, Ara és l’hora, Al teu costat, Guerra... Ja ens vam posar les piles ben d’hora; varen començar amb Som la resistència. Després també repassaren igualment temes ja consolidats en la seva carrera com Tornarem i clàssics com l’Estaca o el meu avi. Tot amb alegria, energia, força i amb missatges reivindicatius i contundents. Un gran treball, si senyor en aquests temps que corren on surten cançons com a bolets sense importar massa la qualitat de les mateixes. Vull agrair la feina que heu fet Xeic no només amb saber bastir un compacte amb bones cançons i melodies sinó també les il·lustracions del mateix; una obra d’art! Petareu el 2015, segur! Molta sort i molts ànims! Us seguirem!

ESMORZAR ADF COLLDEJOU 190415
A l’àrea de lleure, amb una mica de fresqueta però escalfats amb les brases del foc, l’ADF de Colldejou ens va permetre participar d’un esmorzar popular a base de pa torrat, tomacons i alls, amb arengada i cansalada de tall. Una iniciativa que va obtenir una bona resposta i que va permetre passar una bona estona fent-la petar amb la gent del poble.

SANT JORDI A COLLDEJOU 190415

El Centre Cultural va omplir la plaça de l’abadia amb la tradicional paradeta amb llibres i roses per celebrar el sant Jordi al nostre poble. Passades les 11h del matí ja estava tot a punt. Lentament, la gent va anar passant per la paradeta per remenar i triar el llibre més adequat i fer-se amb alguna que altra rosa. Entre els llibres més destacats les darreres novetats de Xavier Bosc, Júlia Navarro, Guillem Martí o Dolores Redondo junt amb ja noms clàssics com Noa Gordon, Paulo Coelho i un amplíssim reguitzell de llibres per als més menuts. El pic més fort de gent va arribar passades les 12h, quan la gent tornava de l’esmorzar de l’Adf. I mentrestant, pels altaveus del campanar, música d’arrel catalana del moment va amenitzar el matí.

Al mateix temps que s’adquiria la rosa i el llibre, també es podria recollir el darrer número de la revista Lo Collet.
Un matí excel·lent, tot i el vent que va aixecar-se a mig matí, per ensumar paper, llegir una mica, remenar, triar i fer-la petar una estoneta al solet calent d’abril.
Des de Lo Collet i el Centre Cultural us desitgem una Bona diada de sant Jordi!

REUNIÓ DEL CENTRE CULTURAL A COLLDEJOU 190415
Vam acabar la tarda a l’ajuntament vell assistint a la reunió de socis del Centre Cultural. En termes generals les coses segueixen força bé, tot i remarcar que els governs estan poc preocupats per la cultura. Ans al contrari, sembla que la vulguin destruir. Es va fer un balanç del 2014 llegint l’acta anterior, repassant els actes ja fets com els Reis, la Clotxa i el sant Jordi i es van promoure tot un seguit d’actes de cara a la resta de 2015. Entre els més destacats tenim la celebració de sant Joan i el muntar una vesprada reivindicativa a tocar de l’onze de setembre. De cara a la diada es planteja organitzar un bus a Barcelona per anar a la concentració de la Meridiana. Entremig comptarem amb la trobada de gegants, el sopar de la colla i la tirada de Bitlles. Igualment, al llarg de la festa major proposarem una nova giga foto amb tota la gent que hi vulgui sortir. Cap al final de l’any, arribarà el dinar de la marató i per Nadal els reis.