27 de febr. 2012

CAP DE SETMANA PRIMAVERAL 24-260212

DIVENDRES 240212
Tros - Esporgada i revisió de danys gelada
Un dia preciós amb sol i bon temps.
El camp realment està sec. Fa temps que no plou i els arbres se'n ressenteixen. Si a això hi afegim les gelades que ha fet les darreres setmanes et deix un paisatge desolador. Els pobres avellaners tenien un munt de rames seques. Em vaig disposar a alliberar-los de totes les rames que per una rao o altra els hi sobren. Curiosament, al tros, sempre que remenes la terra o talles rames estàs acompanat de moixonets que esperen que facis la teva feina per ells entrar en acció. Aprofiten el que remenes per menjar cucs o larves. Així que estàs acompanyat.
Com so fos un miracle vaig poder comprovar que els faveres, les pesoleres i els alls estaven intactes; el fred no havia pogut amb elles a diferència de Colldejou. En canvi unes atzavares de davant del mas i un geranis que havia transplantat a dins del mateix s'han gelat. No ho entenc!
Per cert, l'ametller de davant del mas comença a florir!

DISSABTE 250212
Horts d'en Ric - Arreglant la tanca i collint pastanagues
No havíem tornat a l'hort d'ençà de la tongada de gelades de les setmanes anteriors. Vam fer una mica d'evaluació de danys. Salvem: dues cols de Brusel·les, sembla que rebroten les escaroles i no ens podem pronunciar de les patates perquè són sota terra. Un desastre. Així que ens vam dedicar a desbrossar i netejar el voltant de la tanca i a arreglar-ne els forats de la mateixa perquè no puguin entrar visitants inesperats.
Vam tenir temps per endreçar la "barraqueta" per a les eines i collir les pastanagues que encara estaven colgades.
I com que tampoc hi havia massa cosa a fer la vam fer petar una estona.

Fideuà a Lo Corral
Vam assaborir una excel·lent fideuà "xelliana".

DIUMENGE 260212
En un dia radiant com el d'ahir, ras, el blau del cel i el blau del mar agafen un color especial. Els ametllers ja estan florits. Estem a finals de febrer però ens ha fet un dia de principis d'estiu ideal per escapar-se i deixar passar les hores escalfant-te -i suant- en alguna caleta perduda de la nostra meravellosa costa tarragonina.

L'Ampolla
Passes la via del tren -que transcorre ben a la vora de l'aigua- i com molts poblets de costa aquest se t'obre al mar. Té un port llarg on enn un dia com ahir pots mirar tranquil·lament les diferents barques i barcons que hi ha amarrats amb els seus estris de treball. Ahir la mar estava calmada com mai l'havia vist abans.
A la mateixa façana marítima hi ha un munt de restaurants que t'ofereixen el seu peixet, tot i que una mica car.

Després de dinar vam anar a donar una volteta pels voltants de la Cala Capellans; un veritable paradís. Ens vam asseure entre les pedretes de la platja per prendre el sol una estona. Quina pau que es respirava. Només se sentia l'anar i venir pausat i suau de la mar en calma. De tant es tant passava alguna barqueta a l'hortizó que es perdia en la llunyania junt amb el far de la punta del Fangar. De veritat que és un petit paradís!
Si avances una miqueta per la línia a de la costa en direcció a l'Ametlla la costa s'encrespa i en un mitjà penya segat en el que s'hi van obrint petites caletes.

L'Ametlla
Com a poble la façana al costat del port és molt més atractiva que la de l'Ampolla. Es recomanable donar una volta per una travessera que hi ha just per sobre de tot el port i que et porta d'una banda a l'altra del mateix.
Allà al port s'hi podien veure unes enormes barques com eren reparades, ben aprop d'on anys enrere les dones dels pescadors cosien les xarxes per anar a pescar.
En dies laborables cal donar de botiga en botiga pels carrerons que s'obren al voltant de l'església.

Malauradament l'Ametlla és notícia ja que es volen instal·lar uns aereogeneradors a dins del mar just al davant de la façana marítima del nucli (a tres quilòmetres la primera línia i a vint la segona). D'aquesta manera el paisatge natural de la zona es veuria fortament afectat així com suposaria un fort impacte visual, de manera que ahir els veins de l'Ametlla s'hi van manifestar en contra.