30 de març 2009

REUNIONS I MENJARS

Quin cap de setmana! Hem anat de taula en taula; de la taula de les reunions a la taula dels menjars, compartint bones estones amb gent diversa. En un cap de setmana una mica rufol conclous que estar a la voreta d'una bona estufa, parlant de temes diversos amb la gent i participant d'esmorzars i dinars ben abundants és una manera de fer vida social, d'expressar la teva opinió i d'omplir el pap amb menges magnífiques.

CRONOLOGIA DE CAP DE SETMANA

Divendres 270309
22h-01h Reunió revista Lo Collet.
Els del consell de Redacció ens vam trobar a la Biblioteca Magda Guerrero. Vam estar parlant dels articles, les fotografies... que inclourem al número 40 de la revista, i com plantejarem el 10è Aniversari de la revista. Com sempre són reunions que es dilaten molt!

Dissabte 280309
10h-12h Reunió de la Premsa Local del Baix Camp.
Vam trobar-nos a l'hotelet Aire de Colldejou diferents membres dels consells de redacció de les 12 revistes del col'lectiu. Primer vam esmorzar uns entrepanets, canapès i pastes diverses -amb el corresponent cafè amb llet-. Després vam parlar de l'estat del col'lectiu, de subvencions, de maquetacions, d'unes jornades que estan en preparació... i d'anècdotes varies.

Deixar constància d'un fet. Cada any la Diputació dóna unes subvencions a les revistes. Preparaven una conferència i posteriorment oferien un sopar pels participants. Enguany to s'ha restringit. Només es donaran les subvencions i s'oferirà un comptat pica pica. Temps de crisi! A veure si els nostres "amics" polítics prenen exemple i ens les seves reunions només fan piques piques en lloc d'anar a fer grans menjars. Només llavors pensaré que tots hi estem implicats.

18h-19h Racons.
Vam anar a donar menjar als gossos. A aquelles hores ja feia força fred. De totes maneres vaig poder agafar pinyes per l'estufa i vaig poder fer unes fotografies de diverse flors florides.
19:30h-21h Berenar de la Colla Gegantera.
Ens vam trobar al Casal per degustar els productes que ens van regalar a la Colla a Ullastrell. Vam preparan un berenar -quasi bé sopar- amb pa amb tomaca, bull, butifarra negra i blanca, catalana, olivetes, patates, vinet, cava... Vam brindar pel bon rotllo i el bon moment de salut que viu la Colla.

22h-23:45 Sopar a l'Aire de Colldejou.
l'Ester, el David, la Xell i jo vam anar a sopar a l'hotelet. A la Xell i a mi no ens quedaven masses forces però sempre es pot fer un esforç per motius gastronòmics! jeje. Vam demanar unes llesques de panceta amb samfaina i d'escalivada amb formatge, un entrecot i pollastre. De postres vam poder degustar un pastís fer amb formatge del Marcel. Buffffffffffff! Acabàvem el dia on l'havíem començat: a l'hotelet! Després vam anar una estona al Bar del Xelo on vam retirar coincidint amb el canvi d'hora.

Diumenge 290309
10h-12h Sardinada Popular.

A primera hora plovia així que es va haver de postposar la festa de l'arbre. Els infatigables Llorenç, Jesús, Miquel Àngel, Jordi, Marcel, Espantall, Joans... es van centrar en netejar la xemenèia de les escoles. Després vam anar coïent les sardines a la brasa. Vam sucar el pa i arraulits a voltant de l'estufa vam esmorzar ben calentets. Un pobre gat va fer festa major amb les sardines sobreres!

13-16h Festa de la Clotxa.
Visita a l'àrea de lleure per veure com estaven els pins. Per cert; estava molt nèt i endreçat!

Vam tornar a fer brases i vam coure les cebes, les tomaques i els alls.

Cap a la una i mitja va començar a arribar gent. Vam repartir el mig pa de pagès, amb la ceba, la tomaca, els alls, la llangonissa i l'arengada -que cadascú es feia a la brasa-. Als voltants de les dues ja tothom estava assegut a la taula del casal menjant-se la Clotxa. Recordem que era un menjar que els pagesos s'emportaven antigament per anar al camp a treballar i passar el dia. Finalment, va haver-hi postres i cafè. Magnífic!

Acte seguit me'n vaig anar a encendre el foc del corral i vaig fer una bona becaina.

18h-19h Reunió de les Entitats del poble.
Al mateix Casal primer hi va haver la reunió de la Junta de l'AVA. Ens vam presentar els nous membres i vam despedir als que ho deixen. Destacant que l'incombustible Ricard queda ara com a president. Molta sort! A continuació es va fer la reunió de les Entitats acordant les dates de les diferents festivitats que es faran al poble durant l'any 2009

I bé! després d'aquest maratonià cap de setmana, el dilluns tornem a la normalitat, a la monotonia del dia a dia, tot esperant els divendres i l'inici de la setmana santa. Iblama.

ricderiure ha dit...

ei tiu!!!!
incombustible deu ser que no crema... i jo si que me cremo de vegades...
tot es agafar s'ho amb ganes...
petonasssosss....

JJMiracle ha dit...

… I és que on hi ha menjar hi ha alegria :-)