5 de maig 2009

FESTA MAJOR DE PORRERA. Sant Joan de la cirereta

El divendres vam poder veure un munt de gent per Porrera. El tastet es veu que va ser un èxit, tot i que no hi va tenir accés tothom per tenir les places limitades. Tant el casal com el pub estàven plens. Els uns van optar per anar a prendre alguna cosa al Donato's tranquil'lament. Els altres van escollir anar de ballaruca amb La Gossa Sorda i la Disco mòbil.

Entre el més destacat del dissabte vam tenir la paella, els gegants i el futbol del dissabte; de fet és va convertir, tot i estar una mica ple, en el dia estelar.

DISSABTE 2/05/2009

Qui ho havia de dir que un "2 de mayo" acabaria d'aquesta manera?

El dia va començar d'hora. Vam quedar a la plaça on els jocs per a la canalla eren l'atracció del moment. Al carrer Vidal i Barraquer, cada colla es va anar preparant la seva paella. Vam tallar la seva, el pebrot, vam obrir els pots de tomaca, vam sofregir el tall i en un plis plas vam tenir feta una bona paella (plis plas de dues hores). Feia un dia esplèndit, calurós. Sort que vam muntar les taules a l'ombra. La gent tenia gana. A la taula erem una seixentena de persones. I si! ens vam fumbre dues paelles més o menys, acompanyades de sengles amanides de tomaca, enciam, pebdrot i ceba. Tot acompanyat per vi Empit-Castellet que amablement ens va portar el Xavi-Schustert el celler Castellet. Per cert! que bo! Havent dinat vam tenir una estona per estirar-nos a la plaça i poder prendre el sol tranquil'lament, mentre les orenetes frenètiques anaven fent es seus nius.

Poc a poc van anar arribant les colles geganteres i van anar plantant els gegants a la plaça Catalunya. Als voltants de les 17:30 va començar el cercavila pels costeruts carrers del poble. Jo em vaig posar sota de l'Espantall i ara que té la tita arreglada vaig ruixar a tot quisqui. Sort que feia bo! Més d'un em va maleir! jeje. Vam passar pel pont vell i la Barceloneta, per ascendir fins a la plaça de missa. Allà va tenir lloc la segona plantada per descansar una mica. Llavors cada colla ens va deleitar amb un bll seu per, seguidament, tornar cap a la plaça Carretera, on es va procedir a fer la ballada final, l'entrega de records i el berenar.

Es palpava en l'ambient. La gent estava neguitosa. S'acostava l'hora del partit. Poc a poc tothom va anar desfilant cap al casal, el qual va quedar ple a rebentar. En Bargalló ens va muntar u projector immens a l'escenari. Per cert! fins i tot els música que estaven fent el ball de tarda van decidir plegar més d'hora davant l'insistència de la gent en que volia assabentar-se de tot el que succeïa en el pre-matx. I si! Porrera també passarà a la història meva particular dels grans dies culés. Al 2006 fou Colldejou l'escenari del 0-3 del Ronaldinho. El dissabte Porrera passava a ser màgica amb el Madrir 2 - Barcelona 6. I mira que vam començar malament però poc a poc la gent es va anar animant, extasiant-se cada vegada que l'equip feia alguna cosa. És el que dèiem! si les coses van bé sempre en tindràs un bon record. Si les coses no van bé...

Després vam anar a fer un entrepà al Bar de la Plaça, amb l'Albert i la Marta i vam acabar la nit al ball. Per cert! cridàvem massa aquella gent. La disco-mòbil amb Dj Pepes va estar de conya. Coneix bé la gent del poble i per tant la música que posa s'adequa en cada moment als gustos de la gent.
Arribàvem a casa a les 3h. Encara vaig tenir temps, tot i l'esgotament per esperar les primeres notícies que fessin per recrear-me amb la gran nit futbolera-culé que acabàvem de viure.

DIUMENGE 5/05/2009

Vam llevar-nos a les 10h per mirar el reportatge que fan a la 2 després de la missa per conèixer raconets de Catalunya. Vam esmorzar i vaig poder llegir el diari mentre em queia la baba. quina nit! A les 12h vam anar a missa on vam escoltar la coral de Porrera i l'orfeó d'Ascó cantar. Va estar força bé. Cap a la una vam anar a fer el vermut; i el vam fer al carrer. Feia una dia esplèndit! Així que vam anar a donar un tomb pels voltants del riu. Vam dinar a casa amb mons pares i vam fer una bona becaina. Abans d'anar al concert de corals compartirem una estona amb el Pau. S'està fent molt gran i ja li surten les dents! Encara després del concert va estar xerrrant una bona estona amb la Núria. I així, colorin colorado... vam anar acabant el dia i el llarg pont. Sempre es fa curt!

PETITA CRÍTICA
S'havia d'haver previst un marc més ampli pel tast de vins. Molta gent es va quedar sense entrada. Va semblar una espècie de festa privada.
El dissabte es van fer massa actes i a més comptant que la gent que ho munta havia d'estar pendant de masses coses. Jo sóc partidari de la paella amb catèring i pagant. A la tarda estaria bé posar algun acte a l'aire lliure. Els gegants els hagués posat el matí del diumenge amb un esmorzar popular. I és que el diumenge va quedar pobre!
De totes maneres un reconeixement a tota aquella gent que monta i està en tots els "tinglados", sense vosaltres el poble deixaria de tenir sentit.
Iblama.

Anònim ha dit...

Veig que la Txell recolza la candidatura de 2016 amb aquest jersei jeje...