8 de gen. 2018

FESTES DE NADAL 2017

211217 ELECCIONS AL PARLAMENT. Tot i la despesa en la campanya, C’s no ha aconseguit la majoria per doblegar l’independentisme, ans al contrari; junts sumem i hem tret la majoria suficient per restablir el govern legítim de la Generalitat. Una alegria immensa veure i corroborar aquests magnífics resultats. Malgrat tot, el Sobiranisme tornarà a governar la Generalitat.

Eleccions a Colldejou

Baix Camp de Reus

201217 SOPAR AMICS DE REUS I SORTEIG LOTERIA NACIONAL. Vam quedar a ca l'Isra per veure'ns una estoneta i sopar plegats. Ha passat el temps i ens anem fenf grans però sempre hi ha aquella rialla i aquella anècdota que ve de nou o que feia temps que no recordàvem. Vam sopar hamburguesa del Pegui Sue; molt bona! Com dic moments que cal que repetim i no perdem. Lamentar que no hi érem tots! I a esperar passar unes bones festes!

Aquest any la veritat és que hi he fet un boicot fort i només hem comprat 1 número i algunes participacions per col•laborar amb entitats com el Centre Cultural de Colldejou. Bàsicament per demostrar el nostre enuig vers les decisions preses des d’Espanya.

231217 MADRID 0 – BARÇA 3 I ENGALANADA ARBRE DE COLLDEJOU. Magistral partit dels blaugranes al Bernabéu que deix els blancs a 14 punts dels culers. Quin començament de les festes; de bogeria! A la tarda, a Colldejou, hem engalanat l’arbre de Nadal amb llaços i boles grogues per exigir l’alliberament dels presos polítics catalans. Grans i petits ens hem ajudat a penjar els llaços amb els desitjos que vam escriure el dia de la Marató.

241217 NIT DE NADAL. Ens hem trobat tota la família de cal Tomàs a ca l’Anton. Aquest any hem fet el sopar els joves, amb multitud de coses per a picar: pastissos, truites, patés, coques, empanadilles... De postre pinya i torrons. Mentrestant, el tió ha anat baixant escales avall per fer entrada al menjador. Allà la canalla l’esperaven impacients.  Així que a escalfar als bastons. Fins a 5 picades han fet, totes elles ben premiades amb generosos regals. En acabar, ja de matinada, hem anat a rematar la nit a l’Ajuntament Vell amb jovent del poble. Gran moments!

251217 DIA DE NADAL. Ens hem llevat a mig matí amb aquella sensació especial que sempre es transpira pels porus del Nadal. Avui hem anat a dinar a casa del meus pares a Reus. Felicitacions, foto de família, regalets i a dinar. Entremès, caldo amb galets i pilotes de primer i de segon espatlles de corder al forn. Brutal! Migdiadeta i visita benvinguda dels sogres per veure els pessebres de ma mare. Sempre en sol fer dos o tres, més l’arbre. Els més bonics; el de tota la vida amb la cova, els pastors, els reis i poblets i l’altre amb unes figures gegants impressionants dels tiets de Barcelona.

261217 SANT ESTEVE. Aquest dia hem fet el dinar nosaltres i hem dinat a cada nostra. D’entrant aperitiu light, crema de marisc de primer i cassoleta de peix de segon amb rap, cloïsses i gambes. Molt de vi i cava i de postres torrons, neules i polvorons. I per rematar-ho uns vídeos dels darrers temps per amenitzar la tarda, amb jocs per l’Ona i Cesc que per cert; van recollir el que va cagar el tió de la padrina del poble. Presents per a tothom i foto de record de família per commemorar un nou dia junts i en companyia. Prou raons per celebrar-ho i bé!

271217 ARRESTEN CUPAIRES. De bon matí la gent s’ha concentrat a la Mercadal per donar suport a la Marta i l’Oriol abans d’entrar a treballar. Una estona després els han arrestat. Nova concentració a la Mercadal coincidint amb les que ja fan darrerament els avis per reclamar la llibertat dels presos polítics. Es decideix que ens traslladem a la caserna dels Mossos. Un cop allà l’advocat confirma el seu arrest i que no podran declarar fins demà al matí. Alemanys que notin el suport de la gent.

281217 DECLARACIÓ I ALLIBERAMENT PRESOS CUP. Davant dels jutjats un bon grapat de reusencs han desafiat el vent per donar escalf als retinguts. S’han negat a declarar i han quedat en llibertat amb càrrecs. Passades les 10h han sortit al carrer on han estat rebuts per la gent, alguns també vinguts de Vic.

301217 PESSEBRE VIVENT PORRERA. Hem anat a donar a cal Joc a Torroja per gastar una capsa regal que teníem des de feia un temps. Bon dinar amb un mega xuletó exquisit i un vi excepcional de la terra: el Casot. Repetirem! Abans hem donat una volteta per aquesta meravella de poble síntesi del Priorat.

Ja al vespre hem fet cap a Porrera per assistir a la 23ena edició al pessebre vivent pels carrers del poble. Enguany els diners aniran destinats a l’Associació Barreres fora. El centre neuràlgic del pessebre s’ha situat al voltant de la plaça de l’església i els carrers adjacents al voltant també de l’Abadia i l’Ajuntament, on hi havia els pastors i el mercat. Entremig cases a les que s’ha pogut entrar com ca l’Helena o cal Amorós i els baixos de cal Porrerà. I com no, els dimonis, el naixement i els reis han estat els tres punts més reeixits. Agrair un any més la feina fets per totes i tots els que permeten que es pugui fer aquest pessebre.

311217 CAMINADA FONT NOGUER, SOPAR, CAPANADES I MATINADA. Hem dit que volíem acabar l’any carregant-nos d’energia i ho hem aconseguit. Hem sortit de Colldejou i hem pujat pel camí dels horts fins a la Font de noguer. Allà, després de saludar el Llorenç de la Cinta, hem agafat un corriol que ens ha dut fins al camí ample del Bullidor, on hi hem fet cap poc després. Hem resseguit tot el camí fins a al carretera, observant aquesta impressionant natura que ens envolta. Allà hem acabat empalmant al camí vell de Mont-roig per tornar al poble. Un total de 8 km fets encara no en dues hores.

A les nou hem fet cap a casa de la Montse i el Jordi. S’acostava el final de l’any. Foto de rigor i a sopar. De primer gambes, escamarlans, cloïsses i caragols de mar i de segon fricandó amb bolets. Lo millor: la companyia de tot aquest grup de gent. Musiqueta de fons, rialles, picantonisme, anècdotes i brindis per la República. Poc abans de les 24:00h hem anat a tocar del campanar per assistir a les campanades. L’ajuntament ha repartit cava i raïm per a tothom. Campanades, brindis, abraçades i bons desitjos. Final de festa, amb l’any nou ja comptant, amb foto de poble inclosa. I un record ben present amb els llaços de la barana i l’arbre cap als presos polítics que segueixen injustament a la presó. Oriol, Jordis i Quim i cap els exiliats amb el president Puigdemont al capdavant el nostre escalf. I cap al bar de nou obert. La matinada ha estat curta però intensa. Hem rigut moltíssim! Una gran nit!

011217 DINAR BATAN I TIÓ FILLOLS BARCELONA. Hem dormit el que hem volgut i sense presses ens hem llevat i hem tirat cap a Reus. Hem dinat plegats amb els fillols de Barcelona i la família. El menú,  el de ma mare: els ja tradicionals galets amb pilotes i el pollastre amb panses, prunes i poma. I aquell neguit ben present en tot moment per fer cagar el tió d’una vegada. Després dels torrons temps breu per a versos i cançons de nadal i a la feina; a escalfar bastons al foc. L’Adela, el Joan i el Manel han picotejat el tió de la biga de la casa de Colldejou fins a quatre vegades, fins que al final el pobre tió ha cagat una poma arrugada que indicava que ja n’estava fart201217 SOPAR AMICS DE REUS. Vam quedar a ca l'Isra per veure'ns una estonets i sopar plegats. Ha passat el temps i ens anem fenf grans però sempre hi ha aquella rialla i aquella anècdota que ve de nou o que feia temps que no recordàvem. Vam sopar amburguesa del Pegui Sue; molt bona! Com dic moments que cal que repetim i no perdem. Lamentar que no hi érem tots! I a esperar passar unes bones festes!

Diorames de sant Pere

031217 ANEM AL ZOO DE BARCELONA. Dia entremig de descans i de nou una jornada intensa. Hem agafat el tren de les 9h la Padrina, el fillol Cesc i  el tiet Isaac. Viatge de tren entretingut i força ràpid. Entrada triomfal a una de les estacions més boniques d’Europa -l’estació de França-, esmorzar al Parc de la Ciutadella (amb records ben frescos del dia de la proclamació de la República) i cap al Zoo. Ha estat molt guapo sobretot per sentir l’emoció del menut. Lleons, monos, tigres, girafes, elefants i sobretot el rinoceront i les serps. Una matinal completa tombant pel parc. Tomet pel Born i a dinar. Com s’ha posat les botes l’amic. Havent dinat passar per la sant Jaume i veure el pessebre una mica estrambòtic de la Colau, recórrer cara amunt les Rambles -i parlar dels atemptats- i pujar pel passeig de Gràcia fins a la casa Batlló, per veure com el drac emergeix a de la part alta de la casa en forma de teulada. I cap baix a esperar el tren de les 17:24h que de nou ens ha deixat a Reus sota una posta de vent a la vista brutal. Un bon final per un dia per recordar!

041217 REIS DEL PAU. El Pau ha vingut al corral de Colldejou per recollir de part del padrí els regals dels Reis. Carn a la brasa per dinar feta a l’estufa-foc de casa maridada amb un Pissarres exquisit i un Cap de ruc de la terra perquè no ens quedéssim secs. I una tarda repleta d’anècdotes diverses, molt centrades en l’intercanvi que vam fer amb gent de Moscou els 90, política -clar- i temes variats. Bons moments amb gent que estàs a gust i amb la que mola veure’t i parlar. Quan les hores passen de pressa i es fa de nit és que estàs super a gust. Cata de licors de mitja tarda, crema catalana en pastís de postres i moltes rialles. Gràcies!

050118 NIT DE REIS. Els reis els vam rebre per primera vegada a Porrera. Surten de sant Antoni amb les torxes enceses i els llums de les carrosses i van il•luminant la baixada fins al poble. Allà, amb els grallers i els timbals al capdavant, la gent els rep i van baixant en processó passant pel Cafè Antic, el pont Nou i fent cap a la plaça Carretera. L’emoció va en augment a mesura que ses majestats s’acosten al Casal. Amb tots els honors hi entren i amb tota la paciència del món reparteixen els regals. De Porrera cap a Reus a acabar de viure la nit màgica de Reis. Primer sopar lleugeret a casa de mons pares i recollir els regals de ses majestats; tindrem pernil per una temporada. I després anar a dormir aviat per seguir amb la tradició.

060118. DIA DE REIS. Ens hem llevat amb la calma d’un dia de festa i hem comprovat que els Reis també havien passat per casa nostra. Moment d’alegria! Cap al migdia hem fet cap a casa de la Rosa i el Joan. Allà, després d’obrir els regals dels reis del Sardà, hem celebrat amb la família el 70è aniversari del Joan. Hem dinat plegats un suculent pica-pica, un caldet ben bo i un tall rodó excel•lent. De postres tortell de Reis amb les espelmes dels 70 anys, torrons, neules i licors variats. I una tarda allargassada entre tertúlies i fotos.

Un bon final de festa per unes vacances que ens han anat molt bé. Piles carregades i a la feina de nou. Any nou, vida nova, o no!