APARTATS

25 de febr. 2013

NEVADA A COLLDEJOU 230213



NEVADA A COLLDEJOU 230213
Com un nen petit, vaig estar frissant tot el divendres perquè arribés la nit. Les previsions metereològiques indicaven que podia nevar a quatre-cents metres. Després de sopar va començar a ploure, més o menys fins a les tres de la matinada. Llavors les temperatures van caure de cop i es va posar a nevar. La llàstima va ser que feia molt de vent i això dificultava que agafés bé al terra. Les velles teulades poc a poc van anar emblanquinant-se i els cotxes també. A tocar de les sis continuava nevant. Realment el fred que feia era notable. La casa de cal Just tenia la paret incrustada de neu i és el vent bufava de la Mola cap al mar. Poc a poc es va anar fent de dia i realment vaig poder tenir constància plena de la magnitud de la nevada. La neu cobria la Mola i Llaberia i al poble a part de les teulades i els cotxes els llocs més a recer van acumular neu que amb poca estona va acabar per gelar-se. Molts carrers doncs quedaren momentàniament impracticables. Així doncs, em vaig posar un parell de jerseis dobles i el meu mega anorac amb gorra i au, a fer fotos. En molts llocs vaig ser el primer a passar-hi i la veritat és que és una sensació curiosa. Érem a tocar de les vuit.


El mateix vent es va encarregar de destapar el cel de núvols, deixant pas a un dia fred però radiant. Així que vaig baixar fins a l’àrea de lleure pel camí vell de Mont-roig i vaig arribar al davant dels Aires de Colldejou. Des d’allà la vista de la serra de Llaberia i la Mola amb el poble al fons i els diversos arbre emblanquinats impressionava. De tant en tant, veies com s’aixecava una mena de pols; era neu dels mateixos arbre que per efecte del vent en movia. Un tomet més per la part més alta del poble, fins allà on em va deixar el gel dels carrers i a esmorzar. 







Amb la panxa plena i amb el sol ja al cel ben plantat –i amb un fred que pelava- vaig ascendir pel camí del coll del Guix fins la zona dels Horts. Hi havia un tram, a tocar de la font del Molí, completament gelat. A la part més fonda la neu encara es mantenia intacta i tova. Els hortets estaven ben emblanquinats. El tema està en que al nostre hort (Horts d’en Ric) un any més es van congelar els tubs i ens hem quedat sense reg. La neu tapava les faves, els pèsols, les cols, els bròquils... A veure com anirà! Iblama





Més fotos a: lo collet digital