Aquest passat dia
05 de Febrer, s’ha celebrat a la fira de Reus el FIBO 2014. Una fira dedicada a
les botigues on-line. El certamen el va inaugurar l’Alicia Alegret ben passades
les nou del matí, amb una forta olor a claveguera, que ni la insistència de la
tinent alcalde per solventar-ho, van aconseguir esvair al llarg del dia.
A la tanda matinal
vam assistir a cinc presentacions importants amb un objectiu clar: marcar bé
les pautes per muntar una bona botiga on line i testimoniar el bon funcionament
d’alguna de les que ja estan en marxa com la d’Aceros Hispania; per mi la
millor. El testimoni que ens va donar en Ricardo no va deixar indiferent a
ningú per la seva proximitat, claredat i senzillesa. Un clar exemple que si
tens idees, ganes, les coses clares i valor, pots tirar endavant qualsevol
projecte, per molt petit i d’anar per casa que sigui. De les conclusions a les
que vaig arribar és que s’ha de tenir els clients fidels contents, als
proveïdors se’ls ha de pagar puntualment, que has de muntar una pàgina ràpida i
clara de vendes, que has de fer una propaganda ben evident -i jugar-se-la si
cal- i que t’has d’envoltar d’un equip de treball positiu.
-“Si el teu negoci és mesurable, sempre serà
millorable”-. En la ponència del Pau Costa en representació de GoogleAnalytics ens va deixar clar que cal fer un bon anàlisi de l’empresa i del
mercat perquè els objectius s’assoleixin i acabis sent competitiu.
El representant de
Populetic David Ciudad ens va fer evident que una bona atenció al client i una
bona reputacion són imprescindibles a internet, ja que sinó quan busquen en un
buscador, els comentaris que es vincularan a la nostra pàgina poden ser
negatius i això pot frenar les vendes. Una bona reputació farà que augmenti la
credibilitat en nosaltres i per tant les vendes. Una mala reputació generarà
desconfiança i pèrdues. La fidelització és vital. Cal tenir content els clients
fidels ja que són portes obertes a altres clients. Per això és necessari
Monotoritzar: saber que es diu de nosaltres a internet, vetllant per eliminar
els comentaris negatius. Cal tenir un pla i cal respondre ràpid a les demandes
dels clients. I en cas de crisi també cal ser ràpid i teixir un pla d’avaluació
per trobar l’errada i resoldre-la.
Amb la frase -“Los negocios son la guerra”- va
concloure la seva exposició en Miguel Pascual director de Interdigital. La
paraula clau és per ell “optimització” del nostre lloc web. I per això és
necessari tenir un bon posicionament en els buscadors fent un bon
desenvolupament del nostre web. La rendibilitat del negoci on line dependrà del
desenvolupament, el seguiment que tingui i el màrqueting que se’n faci. I en
aquest context dir que aquest món segons ell és una guerra en la que lluites
per tenir el lloc més privilegiat i això no sempre es fa amb una estratègia
neta.
En la darrera
ponència matinal, Àlex de Anta ens va parlar de les millors estratègies on
line. Una bona estratègia original i diferent et pot obrir les portes de milers
de clients. Per això cal conèixer bé l’entorn on volem ofertar els nostres
productes. I en aquesta estratègia hi ha un paraula clau: la disrupció, que no
és altra cosa que saber llegir que els temps canvien i que ens hem d’adaptar a
les noves necessitats que van sorgint. Només així serem capaços de mantenir o
integrar els productes en el mercat.
Finalment, abans d’anar
a dinar ens van presentar una nova plataforma d’ofertes d’oci, salut,
restauració... del camp de Tarragona: centrumclick.
I així va arribar l’hora
de dinar. Ens vam traslladar al restaurant que està als peus de la mateixa
fira. Vam fer un menú de dos plats amb beguda i cafè. En total per 8 euros
podries triar primers i segons. Molt bé! Una cosa a millorar: que molts dels
treballadors ni t’entenen. Falta informació escrita dels plats que t’oferten.
Quan demanes escalopa entens que es de carn i no de peix per exemple.
La tarda va seguir
amb tot un conjunt de taules rodones amb els mateixos protagonistes que al matí
ens van oferir les conferències.
Comentari final.
Ha estat una
jornada molt interessant. Com sempre hi ha alguna cosa que es podria millorar
com per exemple les olors fecals del local en general. S’ha de dir però que són
unes instal·lacions espectaculars. Després –i entenc que això ja és més un tema
personal- els conferenciants han d’entendre que el vocabulari que empren ha de
ser entenedor sinó la gent es pot perdre. Potser vist ara hauria eliminat una
conferència matinal ja que va ser una mica saturant cap al final. S’ha d’agrair
que acompanyin les xerrades amb presentacions en pantalla; es poden visualitzar
a: presentacions (clicar). Finalment, dir que podies afegir comentaris a través de les xarxes socials especialment amb les etiquetes: #fiboreus i @firareus.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada