APARTATS

14 de des. 2009

CAP DE SETMANA DE LA PRIMERA NEVADA 11,12 I 131209

DIVENDRES 111209

El canvi de temps es va començar a notar. Feia fred, hi havia boira i estava tot gebrat i molt humit. Semblava que hi havia plogut però no, era la mateixa gebrada. Sort que em vaig tapar bé a Porrera sinó hauríem pasat un mal dia. Les previsions s'acomplien i de quina manera. Van dir que les temperatures anirien baixant progressivament. Ara clar; surts de Reus i allà fa un temps més o menys temperat i et penses que allà dalt farà el mateix temps. Doncs no! Potser hi ha una diferència de sis o set graus.







Després d'un bon esmorzaret vam continuar arreplanant una mica la zona del Mallol. A la part més fonda hi ha un avellaners magnífics. El problema és que la malesa avança ràpidament i si no es controla un dia ens la trobaríem dins del mas. Vam tallar un munt de verdrers, mates i botges en general. Posteriorment vam fer unes passades de rasclet i almenys ja pots caminar una mica millor per aquell empinat terreny. El sol quasi que no el vam veure. Va començar a entrar a la vall cap a les 12h però al voltant de les 14h va desaparèixe de forma fulminant. Llavors ja pots espavilar-te. O bé piques i fas esforç o més val que marxis perquè la gelor et penetra a la pell.








Estàvem força engrescats, tant, que no ens vam adonar que eren les 16h tocades. Llavors vam decidir baixar al mas a dinar. Evidentment, el sol ja s'havia amagat. I sort que portàvem una mica de vi que ens va ajudar a escalfar-nos perquè la sensació és bastant heavy! Al final acabes dinant a peu dret o a dins dels mas; es fa inaguantable!

Sort del cafè en llet del termos. Allò si que va ser gratificant! I res! A la tarda, fins que els dia va caure, em vaig dedicar a esporgar una mica els avellaners més propers al mas. I xec! Llavors si que quan el dia s'acaba més val que t'afanyis a marxar ràpid. La temperatura cau en picat!






A la nit vam quedar per sopar amb els amics de Reus. Vam anar al Travelin al carrer Batan. Vam demanar una amanideta i unes braves per picar i unes llesques de segon. Com no, no podien faltar unes cervesetes i els corresponents cafès.

Després vam anar a fer unes copetes al Flaps. De fet vam estar una bona estona ja que retiràvem a quarts de tres tocats. Una bona vetllada!







Dissabte 121209

Vam fer cap als Racons. Feia un dia una mica tapadot però s'estava prou bé. Va anar de conya fer una mica de llenya abans de dinar. Més tard no va anar malament esporgar uns olivers dels voltants, alzines i arrencar alguna que altra botja emprenyadora. Vaig carregar el cotxe de llenya per a l'estufa del poble. Ja vam fer bé! i és que s'acostava un temporal dels bons amb baixada inclosa a sac de les temperatures.






Vam arribar a Lo Corral i vam descarregar la llenya i com no, vaig encendre un bon foc. A les 20h, mentre la Xell tenia gralla, vaig anar al Casal on vam veure el derbi entre el Barça i l'Espanyol. A la nit vam anar a casa del Joan per passar-li unes fotos per la revista. Abans d'anar a dormir, coincidint amb una ventada important i amb les primeres gotes de pluja, vaig anar a donar un tomb pel poble per fotografiar les llums nadalenques que enguany han posat al poble. Em vaig pelar de fred! Així que encara vaig agrair més que l'estufeta estigués a ple rendiment. Per primer cop, abans d'anar a dormir, vaig posar un tronc gran a l'estufa a veure si aguantava tota la nit. I si va aguantar!











DIUMENGE 131209


l'Endemà em vaig llevar sobresaltat. La Xell m'havia pujat la persiana i m'estava dient que nevava. Em vaig posar les ulleres, ja que sinó no veig res, i si, efectivament estava nevant. De totes maneres vaig fer el ronso una estona més. Des de dins del llit, tapat amb el nòrdic fins als ulls veia com poc a poc la intensitat de la nevada anava en augment.

Vaig vestir-me ràpid, perquè fotia fred i xec; com vaig agrair apropar-me a l'estufeta i comprovar com encara hi havia brasa i en sortita escalfor. Hi vaig posar dos bons buscalls i ens poca estona l'ambient esva anar escalfant! Acte seguit el vaig beure el corresponent got de llet amb cafè i, mentre la Xell feia proves pel dinar de Nadal, em vaig posar a fer el pessebre i a muntar l'arbre. No cal dir que sempre sens una ilu especial quan fas aquestes coses. Em venen al cap els temps en que passava el Nadal amb els meus avis i feiem el pessebre plegats al Pis Nou.






Als voltants de les 13h vam fer cap a la zona de les Escoles. Estavem enllestint els preparatius per l'Escudellada popular per recaudar diners per la Marató de TV3 en relació a les malalties minoritàries. Van para les taules i com que feia mal temps, després d'haver escalfat bé l'olla amb l'escudella van decidir que es couria la carn tota junta al porxo de les escoles. Aquella escalforeta va anar la mar de bé. I bé cap a les 14:15h van repartir per les taules els bols amb l'escudella. Estava boníssima! Jo m'en van fumbre tres plats. Calenteta! Amb tall, botifarra, mandinguilles, cigrons... Venia molt de gust! De segon plat hi havia cansalada i llangonissa. I per postres taronja, coc i cafès. Per 9€ insuperable. I a més col'labores amb una bona causa. No cal dir que felicitem ferventment a les cuineres. En tenen la mà trencada!









La nevada. Al matí, ben a la voreta del foc, veiem com la intensitats dels flocs minvava i pujada. Com que la cosa ja feia hores que durava a mig matí, si la boira t'ho permetia, podies veure la Mola i Llaberia emblanquinades.





Al Costat de Casa, pel mig del carrer, baixa una canal d'aire fortíssima. Si a més hi afegeixes que anava acompanyada de flocs de neu la sensació era molt especial. Semblava com si et fotéssin petites punxadetes a la cada. Res greu eh però!









Cap a l'hora de dinar de nou la nevada es va intensificar mentre estaves dinant al Casal. Així i tot molta gent, tot havent dinat, va agafar els cotxes i se'n va anar carretera de la Torre amunt fins el Coll Roig. Nosaltres també ho vam fer i vam aprofitar una estona que semblava que la cosa remetés una mica. La vista de la Mola des de la zona dels molins era espectacular. La temperatur va baixar a tocar dels zero graus tot i que la sensació era de fred només quan bufava el vent.








Vam donar mitja volta i vam aturar-nos al camí que dóna a la font freda. Quin paisatge més bonic i a més quedàvem a recer del vent. Magnífic! Vam pujar una bona estona. La muntanya de la zona dels molins també estava força emblanquinada. Ens vam fer unes fotilles per a la posteritat i vam tornar a baixar.


Els arbres i les rames començaven a agafar un color poc típic de les rodalies. Preciós!




Abans d'entrar de nou al poble vaig fer varies panoràmiques. Llavors va coincidir que la Mola de nou es va tornar a tapar de nou.


I així vam anar passant les hores. Es va fer de nit. Van venir l'Edu, la Neus, el Ric i el Joan a prendre cafè. Vam xerrar una estona a la vora del foc mentre veiem com a fora la cosa es tornava a animar. No parva de nevar! Com per art de màgia cap a les set ja si que es va aturar la nevada. Llavors vam aprofitar per baixar cap a Reus. Quin regal que ens acabava de donar la natura! Gràcies!


1 comentari:

JJMiracle ha dit...

"Una mica tapadot"? Ja parles com els homes del temps! :-D Bones llonganisses, veig, i bones fotos!