26 de des. 2009

NIT DE NADAL I NADAL 2009

NIT DE NADAL; FENT CAGAR EL TIÓ

El record em menja

la nit del vint-i-quatre...

Recordo altres temps

mirant-me!

veient-me!
Iblama 2009

I mira; ara ric veient com els més petits es tornen bojos davant l'arribada del tió, el qual pas a pas, va baixant per l'escala de la casa.

Ens vam trobar a ca l'Anton i vam poder gaudir d'una bona vetllada. Primer vam sopar. De primer un bon aperitiu. De segon llenguado amb grambes i llagostins. Magnífic! Mentre el Lambrusco no deixava de circular per l'atapeïda taula. Sovint els més petits ens van anar obsequiant amb improvitzats poemes de Nadal súper divertits.

De sobte vam sortir a l'escala. Ohhhh! El tió havia baixat un altre replà. Ja estava quasi davant de la porta del pis. A més el menjar que li havíem posat ja s'havia esgotat. Era el moment! Vam apartar la taula cap a un cantó i plens de nervis els més menuts van posar-se a escalfar els bastons a la vora del radiador!

Entre la màgia del Nadal el tió va trucar a la porta i va fer cap al menjador. Com anava! Portava un munt de regals per a tots els gustos: joguines, estris, bufandes, jocs, cotxets, pernils... La pobra fusta vella estava a punt de petar. Necessitava evacuar com fos aquell empatx d'obsequis. L'Ilai, l'Eder, la Júlia, el Jan i l'Aitziber, sota l'atenta mirada de la petitona Abril, van fer cap com una asperitat al menjador. Tots amb un bastó a la mà i sense més pèrdues de temps es va fumbre a donar cops al llom del vellet tió, mentre entonaven la cançó del tió.

En poc temps, després de cinc "cagades" espatarrants la taula va anar quedant plena. Un any més el tió s'havia portat extraordinàriament. Un any més ningú es va quedar sense regal i això que corren temps de crisi!!!!!!!

Després del tió els pocs racons que quedaven buits de la taula foren coberts amb tot tipus de torrons, cava, neules i bombons. Em quedo amb els forts. Ah! i amb el Lacasitos dels petits.

REVETLLA DE LA NIT DE NADAL AL PUB XELO'S

A la una ben tocada feia cap al Xelo's Pub. Déu ni do la gent que hi havia. Més o menys el jovent de sempre, més alguns amics de la Torre de Fontaubella.

A part de els típics posses de model vam poder ballar una bona estona, entre crits, cops i altres càntics típics de festes! Com no podia ser d'una altra manera vam fer la típica foto de grup per enviar-la al Diari de Tarragona. A veure si els nostres amics ens la posen!

Els moments estelars, encara que sembli com a mínim curiós, es van viure amb cançons més aviat de patxanga que no pas discotequeres: Paquito xocolatero, la Ramona...

Més fotos a:

NADAL; DINAR DE NADAL AL BATAN

Vam baixar de Colldejou, vam aparcar i després d'anar a veure la Paquita a l'hospital per desitjar-li el bon Nadal, vam donar un tomet pel centre de Reus. Va fer un dia ben bo! Un dia excel'lent per fer fotos!

Als voltants de les dues vam fer cap a casa de mons pares, on més tard vam poder fer el dinar de Nadal amb els pares de la Xell.

El menú va constistir en un frugal vermut, brou amb mandonguilles, formatge ratllat, ou i flam i pollastre rostit amb patates i cebetes i d'acompanyament panses, prunes, pinyons. De postres una macedonia fresqueta i com no torrons. En aquesta oportunitat em quedo amb els de crema cremada. Estaven de muerte. Els de Jijona reconec que no tenien res a envejar el que passa és que són massa oliosos. De fet però, des de que aplico la recepta Vives-Sanabresca d'acompanyar-ho amb pa, passen molt millor.

RETAULES VIVENTS AL CASC ANTIC DE REUS

Ja al vespret vam donar un tomb pels retaules vivents que fan al casc antic. L'itinerari comença a la Plaça del Castell, on d'alguna manera t'expliquen la creació, el gènesi i la separació entre el bé i el Mal.

Acte seguit fas cap a la zona de l'Absis de Sant Pere. Allà hi ha tres representacions. L'Anunciació, els Pastors i la Búsqueda d'allotjament per part de Josep i Maria. Reconec que els àngels en tot moment fan un paper ben bonic!

Els missatges que transmeten com que són mig cantats mig recitats són bastant planers. S'entèn molt bé el que et volen transmetre i no es fan avorrits.

A les Peixateries Velles hi ha el Palau d'Heròdes. És un dels més bonics per la seva magnificiència. No en va darrere la vista que queda és el de majestuosa Prioral de Sant Pere.
Davant de Sant Pere hi ha el Naixement.

PASSEJANT VEIENT ELS LLUMS NADALENCS DE REUS

Per tancar el dia vam donar una volteta nocturna pels principals carrers del Centre per veure com havien quedat els llums nadalencs. Home, la veritat sigui dita; n'hi ha uns de més ben aconseguit que els altres. M'agraden especialment els de la Plaça de les Basses. En canvi trobo que la plaça de l'Ajuntament ha quedat una mica pobre -per no dir molt-. A més l'arbre sempre el posen igual. Són poc originals. En canvi trobo que el Prim queda més lluit!

M'agrada molt des del carrer Major, de dia i de nit, poder veure la perspectiva que el carrer elk dóna pràcticament fins a la zona de l'Estació de Trens. Si a més hi afegeixes les llumetes encara fa més goig! Iblama

ricderiure ha dit...

nanu hem de fer un intercanvi d'arxius però ja!