17 de maig 2010

FESTA DE SANT ISIDRE DE COLLDEJOU 150510

Després d'una enganxifosa tongada de pluges per fi vam poder gaudir d'un dia esplèndit. El dia de Sant Isidre; a Colldejou és com una festa major petita. S'aprofita per celebrar dues coses. Per una banda es fa la benedicció dels camps i per l'altra es fa un homenatge a la gent gran del poble.
A les 12:30 ens vam reunir a l'església per escoltar la missa en honor al Sant. Esquivant unes mosques esprenyadores que no paraven de volar pel recinte, vam per escoltar el sermó que feia el mossèn en el que explicava que Sant Isidre havia nascut a Madrid i que era el patró del camp i de la pagesia. Per tant, molts pobles agrícoles l'adoptaren com a patró. Acabada la celebració es va procedir a la processó. En braços van treure la imatge del sant i la van passejar pels principals carrers del poble. A la confluència entre la Serra de Llaberia i la Mola el Mossèn va procedir a la benedicció de les terres i els camps. Podríem dir que aquestes terres dedicades durant molts anys a l'avellana, pràcticament necessiten un miracle per no desaparèixer.
La processó va continuar pel carrer de Baix fins tornar a l'església. Allà els fidels van anar benant la imatge un per un, en agraïment al sant.

Cap a les 14:oo vam fer cap al Corral. Vam preparar un bon aperitiu i un bon dinar en honor al senyor Francesc Blanch per celebrar els seus 67 anys de vida. Vam obrir diverses ampolles de cava tot desitjant-nos pau i felicitat.
Una bona becaineta va anar la mar de bé ja que ens esperava una bona tarda!

Als voltants de les 18h la gent va anar fent cap al Casal. Allà el conjunt Riber's va fer un apreciat ball de tarda dedicat a la gent gran. Tothom hi estava convidat de totes maneres. Es van ballar pasos dobles, ranxeres i tot tipus de música fins que a la mitja part, davant l'ansietat dels assitents es va procedir al repartiment de coques, vi ranci i moscatell. Què bona estava la coca!
En va sobrar un munt de manera que la gent, mentre la feia petar, va poder repetir les vegades que va voler.

A les 20:30 va acabar la primera part del ball. A aquella hora ja estaven rebentats. De totes maneres sempre hi ha un budell buit on encabir-hi una bona cansalada amb ceba i formatge de l'Hotelet. Amb la colla van anar-hi a sopar i al final ens vam afartar i tot. Allà vam coincidir amb altra gent del poble com l'Espantall i el Jordi. Calia recuperar forces pel ball de la nit.

Efectivament, a les 11h puntuals van començar la segona part del ball. Hi havia més gent a la tarda però no ens poden queixar, durant una bona estona la pista va estar força plena. La segona sessió va durar fins a la 01h aproximadament. Després un grup dels joves va fer una estona de disco mòbil. Un dia la mar de complert! Cansat, però complert! Iblama