APARTATS

1 d’abr. 2014

RUTES PER ANAR A CÓRRER. RUTA 02 - Països Catalans


RUTA 02 – Països Catalans. Plaça Pastoreta, Avinguda Misericòrdia, Plaça Misericòrdia, Països Catalans, Avinguda del Comerç, General Moragues, Passeig Mata, Plaça Joan Rebull, Carrer del Vapor. Vell.
Quilòmetres: uns 5,35 Km.

Temps: una hora, caminant i tot petits trams.

La Ruta. He sortit de casa (carrer Gornals) i he anat caminant fins la plaça de la Pastoreta. D’Allà he baixat pel mig del passeig Misericòrdia. He passat per davant del Santuari donant la volta a la rotonda i he enfilat pel costat dret dels Països Catalans fins al Barri Gaudí. He passat el pont i he girat a la dreta per l’Avinguda del Comerç fins a la rotonda de Castellvell. Superat el pont de la via del tren he baixat per General Moragues i passeig Mata fins fer cap al passeig Prim fins arribar al Vapor Vell.

El terra. Terra al passeig Misericòrdia ideal després d’haver plogut. Trams de vorera sense rajola pels Països Catalans i trams amb vorera. Tros de carril bici a l’Avinguda del Comerç. Vorera al passeig Mata. I asfalt carril bici fins al Vapor Vell.

Interessant. Gaudir de la tranquil·litat que es respira al passeig Misericòrdia, tot passant a tocar del Santuari i tenir sempre un record per la patrona dels Reusencs. Del Passeig Prim en destaco la llampant primera rotonda que et trobes amb un monument dedicat a la sardana. Una mica més amunt, abans del Camí de Riudoms, et trobes les instal·lacions de l’Antiga Coromina Industrial de Reus, vinculats a l’elaboració de gas. Vas remuntant fins al Barri Gaudi. Mirant a l’Esquerra pots veure la muntanya. A mig camí de l’Avinguda del Comerç hi trobes a l’esquerra el passeig de la Boca de la Mina i a la dreta pots contemplar l’Estació de tren i els antics recintes de reparació de trens.

Què em ve al cap? Baixar pel Passeig em fa venir al cap les Festes de Misericòrdia, amb la baixada del seguici especialment. El santuari de Misericòrdia em fa recordar els avis Paco i Rosa. Ells sempre tenien molt present la verge de Misericòrdia. Per molt que visquessin a prop, per ells anar al Santuari era fer una excursioneta. Al costat de Misericòrdia hi havia el Seminari Mercedari on hi vaig estar el curs 1987-1988. Quan veig el Santuari i el passeig em venen al cap tants moments de tristesa. Algun dia quan faci una ruta per allà explicaré les sensacions que tenia.
Tirant passeig amunt els referents que hi tinc són pocs. Em sobrevenen imatges de l’Estació de Tren. Amb l’avi Paco moltes tardes al sortir del cole hi anàvem a berenar. L’avi em comprava uns ninotets de guerra de plàstic que anaven posats en uns grans sobres. Allà a tocar de l’estació ens muntaven les nostres pel·lícules de batalles mentre ell m’explicava històries vinculades amb el tren. De les que més recordo la que m’explicava –i la seva dona tant criticava- està relacionada amb Picamoixons. Es veu que l’home anava en tren fins a Picamoixons amb l’excusa d’anar a buscar un farcellet de llenya i farigola. Entremig sempre hi colava farina o algun llonguet de pa. Eren temps difícils; molt difícils.
Ja al Passeig Mata recordo que hi havia a mà esquerra una mena de parc de automòbil on ens hi duien als més menuts i on t’ensenyaven a circular. Una mica més avall a la rotonda s’ha recuperat un vell símbol de la ciutat: l’escultura dels dofins. Si mires cap al carrer Ample veus imponent el campanar i si mires a la dreta veus com s’aixeca una enorme estructura de ciment amb grans balconades: el casal dels Avis. Allà hi va passar molt alegrement els darrers anys la meva àvia Rosa. Allà cosia, feia activitats i sobretot ballava i sentia música. Fins i tot sé que algun que altre senyor li anava al darrere. Aquell cabellet blanc de la Iaia Rosa i aquella rialla foteta, aquella crítica enginyosa... Què lluny queda tot! L’enyoro!
Abans d’agafar el passeig Prim una referència a un edifici que jo no hi és a la plaça Joan Rebull la Clínica Ibars. Era la cantonada del carrer que puja de cal Gassó. Allà hi vaig néixer jo l’any 1976 i hi va morir l’avi Paco.
Finalment, recordar alguna referència interessant del Passeig com l’Estació Enològica. Lloc on els meus avis Paco i Rosa hi van treballar a la porteria.

Coromina Industrial
Estació Enològica

Passeig Misericòrdia
Països Catalans


Estació de Tren

Fira al costat de l'Estació de tren

La meva llista musical. De la llista que havia fet em quedo amb aquestes cançons.



01 – Vangelis – Chariots of fire
02 – Rocky Balboa
03 – The XX – Runnin
04 – Moby – Why does my heart feel so bad?
05 – Daft Punk – Get Lucky
06 – Dionne Bloofield – Yeah Right
07 – Eric Sardinas– Bittersweet
08 – Foo figthers – Walk
09 – Glee Cast-Halo – Walking the Sunshine
10 -  Real Big fish – Take on Me
11 – Jackson 5 – I want to you back
12 – Madonna -  Sorry
13 – Scouting for girls – James Bond
14 – Stereophonics – Have a nice day
15 – Rocky 3
16 – The XX – Crystalized
17 – Temper Trap – Sweet disposition
18 – Lady Gaga – Born this way
19 – Enrique Iglesias and Pitbull – I like now it feels
20 – Icona Pop – I love it